entomophobiac
Low Prep High Play
Har alltid föredragit spel som känns kompletta med endast en bok. Spel som låter mig göra något hyfsat unikt, om så inom begränsade ramar, och som tillför något till hyllan utöver att vara en ny version eller fanversion av ett annat spel. Men när jag fick Mutant År Noll i händerna insåg jag att det även är coolt med ett lager till: en kampanj. En box som både ger mig något nytt (även om det råkar vara en nyversion av något gammalt) och som dessutom ger mig ett väldigt konkret material för hur jag kan använda det. Kampanj och regler i ett, helt enkelt!
Så det här har blivit min vision av Mitt Spel, som jag skrivit på en längre tid. En fullspäckad låda med handouts, kampanj, regler, och alltihop, som har som syfte att egentligen bara erbjuda en specifik upplevelse. Jag struntar lite i hur kommersiellt gångbart det är, för det är mer av ett egoprojekt än något annat. Men det jag undrar är - är denna typ av paketering alls intressant för någon annan?
Många av de mest populära produkterna ger ju ut en hel del material som för mig som grundboksälskare ter sig så ointressant. Listor med nya färdigheter, till exempel.
Så min fråga är egentligen: Vad skulle vara 'det kompletta rollspelet' för dig?
Så det här har blivit min vision av Mitt Spel, som jag skrivit på en längre tid. En fullspäckad låda med handouts, kampanj, regler, och alltihop, som har som syfte att egentligen bara erbjuda en specifik upplevelse. Jag struntar lite i hur kommersiellt gångbart det är, för det är mer av ett egoprojekt än något annat. Men det jag undrar är - är denna typ av paketering alls intressant för någon annan?
Många av de mest populära produkterna ger ju ut en hel del material som för mig som grundboksälskare ter sig så ointressant. Listor med nya färdigheter, till exempel.
Så min fråga är egentligen: Vad skulle vara 'det kompletta rollspelet' för dig?