Rhodryn
Hero
Hmm... kollade på trailern till Hearts in Atlantis.God45;n237949 said:Jag tänker ge en rekommendation nu. Hjärtan i Atlantis är en hjärtevärmande nostalgisk historia om hur Baby Boomer generationen är den värsta i USA:s historia. Den är aldrig skräck och när den är övernaturlig är den det genom att gå... Weird. Den är också supet kort. Och finns i en filmversion med Anthony Hopkins.
Gillar du den kommer du gilla Dark Tower.
1: Ser inte intressant ut alls.
2: Ser över huvud taget inte ut som samma typ av film som Dark Tower filmen heller för den delen.
Så det är ingen film som jag känner för att titta på. Samtidigt så är det inte en bok som jag känner för att läsa heller. Kan ju också nämna att Dark Tower böckerna är inte böcker som jag känner för att läsa (oavsätt om de är som Hearts in Atlantis eller inte).
Vilket beror på att nästan de enda typer av böcker som jag läser är Fantasy som utspelar sig i en medeltida typ utav värld, där våran någerlunda modärna värld inte finns (d.v.s från ca 1700/1800-talet fram tills ca nu-liknande tidseror är inget som intresserar mig i bokform)... eller där våran "modärna värld" är så långt bort från när böckerna utspelar sig att det inte känns som våran modärna värld längre har någon betydelse för det hela (ta t.ex Terry Brooks Shannara böcker, som ju utspelar sig lång tid efter våran modärna värld har gått under där det har slagit runt och blivit i närheten utav en medeltida värld igen... det är ok för min bokläsarsmak). Som sagt, delar av anledningen till att jag inte har intresse i att läsa t.ex Harry Potter, eller "The Chronicles of Thomas Covenant" serien, eller Narnia, är för att våran "modärna värld" existerar i de böckerna runt de böckernas "nutid" (oavsätt om man måste ta sig till en annan dimention eller något för att komma dit eller ej)... vilket ju är sant för Dark Tower böckerna också (så långt som jag vet).
Den/de sista enskilda procenten utav andra böcker som jag läster är sci-fi böcker i stilen med William Gibsons (t.ex Sprawl serien), Mike Resnick, Isaac Asimov, etc... men det är i oerhört små mängder. Typ 1 sådan sci-fi bok för var 50+-X Fantasybok jag läser.
När der gäller filmer dock, så är det ju annorlunda. Där är jag ok med att kolla på något som Dark Tower, Narnia, Harry Potter, etc. Men Hearts in Atlantis? Nope, den ser fortfarande oerhört tråkig och ointressant ut för mig. XD