Alver & Dvärgar...
Inte bara havsalver utan alver över huvud taget är fan de varelser som får mig att spontant bara se till att dom dör på ett eller annat sätt...
Det är oundvikligt att någon långhårig Elirion eller Illiria dyker upp och förstör allt... får jag en anledning så försöker jag alltid, verkligen alltid, ta livet av dom enerverande spetsöronen.
Förutom att dom retar mig så är de en av de mest missbrukade raserna av de alla som hämmas av de flesta och de värsta stereotyperna. På andra plats hamnar defenitivt dom förkastliga dvärgarna (även om dom har lite hopp kvar)... hur många gånger har inte någon idiot till Beorg eller Boric dykt upp i helskägg, viftandes med en bredyxa och grymmtat om öl och orchblod... långsamma djävla tomtar som oerhört sällan lyckas dra sig upp ur sin dy av förutsägbarheter...
Men på allvar... dom har verkligen reducerats till förutsägbara stereotyper och för mig så står dom för ett hopkok av begränsande och helt sanslösa drag, egenheter och förmågor... Sen att det alltid ska dyka upp en uppsjö av varianter på dom... ghhh...