Nekromanti Det mest ansträngda monstret i rollspel ??

Troberg

Sinister eater
Nu förstår jag varifrån Thomas fick idén till landmaneterna i "Bland Alfer och Troll" -- min personliga favorit bland ansträngda monster.
Jag tycker iofs att landmaneterna (netch) i Morrowind funkar skitbra. De ger en läckert drömsk känsla när de sakta svävar över landskapet som en genomskinlig varmluftsballong med tentakler.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jolmig Realm

"Fast går vi utanför det spelet finns ju alltid Realm of Yolmi, som har de mest sjuka kombos;... "

Vad är det här för ett sjukt spel egentligen? Jag tror aldrig att jag har hört talas om det tidigare. :gremsmile:

GlueBall_UBBT

Warrior
Alltså!

Beholders är tuffa. Speciellt med alla coola rasnamn de har fått i dataspelen typ Evil Eyes med mera.

Men det mest ansträngda måste vara eons nattmara. Jag tycker det verkar rätt ansträngt att tränga sig in genom anus på en sovande person i alla fall.

Oldtimer

Slava Ukraini!
Re: Jolmig Realm

Vad är det här för ett sjukt spel egentligen? Jag tror aldrig att jag har hört talas om det tidigare.
Jag har nämnt det flera gånger när vi diskuterat vilket som är det sämsta rollspelet någonsin. Men jag visste inte att det fanns fler som hade köpt ett.

/Mikael

Phelan

Hero
Re: Alltså!

Tja, det blir ju lätt krystat med nattmaran...

Om inte annat är det en god kandidat för "monster med äckligast beteende". Inte riktigt det där monstret som gör bra hjälteskrönor efter mötet heller. Har man blivit överraskad av en nattmara håller man nog tyst om det.

Mvh / Phelan

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Nu blev jag nyfiken [ANT]

Vad är det jag hör om rektal penetration och äckligt beteende? Är det Rising ni snackar om?

Vad är en nattmara, och vad är det den gör?

- Vulf

GlueBall_UBBT

Warrior
Re: Nu blev jag nyfiken [ANT]

Nattmaran är en mörk och mycket flexibel varelse. Den kan omforma sin kropp på det absolut sjukaste sättet och den lever av att krypa in i sitt offers kropp för att sedan förtära utifrån och in. Detta gör den med sin motsvarighet för magsaft som utsöndras överallt på dess kropp.

Att bli angripen av en nattmara är mycket smärtsamt och ofta dödligt, då man fräts ner och blir uppäten inifrån. Dess favorit tillvägagående är att krypa in i sovande offer genom mun eller anus. Kvar av offret blir endast ett tomt, insjunket skal.

Phelan

Hero
Re: Nu blev jag nyfiken [ANT]

En nattmara är en liten ranglig humanoid med väldigt flexibel kropp som äter upp folk genom söva dem djupt med sitt feromon och sedan ta sig in genom lämplig kroppsöppning och sedan börja kalasa med hjälp av ett frätande ämne. Har den kommit så långt är det rätt svårt för offret att värja sig. Jag har inte använt den i någon kampanj hittills, främst för att den bara känns så motbjudande.

Mvh / Phelan

_-olle-_

Veteran
Alver & Dvärgar...

Inte bara havsalver utan alver över huvud taget är fan de varelser som får mig att spontant bara se till att dom dör på ett eller annat sätt...
Det är oundvikligt att någon långhårig Elirion eller Illiria dyker upp och förstör allt... får jag en anledning så försöker jag alltid, verkligen alltid, ta livet av dom enerverande spetsöronen.
Förutom att dom retar mig så är de en av de mest missbrukade raserna av de alla som hämmas av de flesta och de värsta stereotyperna. På andra plats hamnar defenitivt dom förkastliga dvärgarna (även om dom har lite hopp kvar)... hur många gånger har inte någon idiot till Beorg eller Boric dykt upp i helskägg, viftandes med en bredyxa och grymmtat om öl och orchblod... långsamma djävla tomtar som oerhört sällan lyckas dra sig upp ur sin dy av förutsägbarheter...

Men på allvar... dom har verkligen reducerats till förutsägbara stereotyper och för mig så står dom för ett hopkok av begränsande och helt sanslösa drag, egenheter och förmågor... Sen att det alltid ska dyka upp en uppsjö av varianter på dom... ghhh...

Organ

Out of time, out of mind
[ QUOTE ]
För min del så tycker jag beholdern & hyggelmonstret är ganska löjliga, får jag ju säga...

[/ QUOTE ]
Vad är ett hyggelmonster?

/Anders

Jaggernaut

Hero
Smått och gott eller/och obehagliga fakta

Ett utfyllnadsinlägg med lite utelämnad obehaglig fakta :gremshocked:

Liten och liten, den är liten men ändå inte. För att tränga in i kroppsöppningar är den stor. Runt en 80 cm lång men dock väldigt smal, kan tilläggas att den är starkare än en människa så så smal kan den ju ändå inte vara.

Som redan nämnt så söver den redan sovande/nästintill sovande offer med sina feromoner. Offret vaknar inte då nattmaran tränger sig in men då den utsöndrar giftet som fräter sönder innandömet så vaknar offret men pga de oerhörda smärtorna gör så att offret ligger hjälplöst och orörligt, bortsett från små spasmer. Detta tar ungefär en timma.

Det händer att nattmaran sover i det tomma människoskalet vilket kan leda till en del intressanta situationer då liket hittas på morgonen (om det nu görs det).

Aja det gav väl inte så mycket men lite otrevlig utfyllnad var det iaf.

Jaggernaut

Hero
Hyggelmonster

En 1,2 meter hög och 130 kg tung huvudfoting från Eon. Den har en giganstik mun med hemska tänder. På kroppen har den två tentakler som den kan spotta syra med. Den saknar hjärna, tarmar, lever och sådana dära påhitt. Däremot så har den en kombinerad lunga och hjärta och ett antal körtlar som utsöndrar syra. Den fräter helt enkelt sönder maten, det är inte ovanligt att det skavlpar ut magsyra ur munnen på den då den springer eller liknande. Den spyr upp de saker som den inte kan bryta ned.

Otrevlig "liten" klump är vad den är.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Jag tycker iofs att landmaneterna (netch) i Morrowind funkar skitbra. De ger en läckert drömsk känsla när de sakta svävar över landskapet som en genomskinlig varmluftsballong med tentakler.
Dyker upp första gången i en rysar-novell av Sir Arthur Conan Doyle, The Horror in the Heights, som skrevs ca 1910.

Mekanurg

Stair Stalker

Stair Stalker i urgamla Fiend Folio är väl en bra kandidat. Vad jag minns så här tjugo år efteråt var det en humanoid best som vaktade "sin" trappa i en dungeon.

Bombu

Hero
Vilket tycker du är det mest ansträngda monster i rollspel
Ansträngda.... mmm

jag tror det för mig får bli "the thoul" från DnD Basic set.

en korsning av en ghoul och ett troll.

Eller möjligen förklaringen till gnollen i densamma. En korsning av en gnome och ett troll !!!!!

Men Gnollen har ju blivit en accepterad och många gånger älskad medlem av DnD familjen *ler*

Pom

Swashbuckler
Re: Stair Stalker

Rackarns, jag kan inte hitta någon stair stalker i min Fiend Folio. Men den är från 1981; har du någon annan upplaga?

Men FF har en hel del riktigt märkliga konstigheter i sig.

Mekanurg

Re: Stair Stalker

Jag äger ingen FF. Det är bara ett tydligt minne. Kanske jag läste den i White Dwarf under 1980-talet.

Pom

Swashbuckler
Hittad!

WD:9 (1978) verkar det vara. Krittern ingick Fiend Factory. Samma nummer har umpleby, urchin och lite annat som sedan kom med i Fiend Folio, men stair stalkern klarade tydligen inte ens den ribban. Det säger något om den stackars stalkern.