Jag har inte spellätt på väldigt länge nu, men vad jag tycker att du bör tänka på, är att det föremål du skapar antagligen kommer att bli väldigt mäktigt. Din RP får en evighetsmaskin, som ger honom ett ovedersägligt försprång framför alla andra, om du konstruerar artefakten på rätt sätt.
För att illustrera med ett exempel: Om man accepterar Vandöda bokens förklaring om att skelett fungerar som en ersättning för billiga städare, och animerade hästar är vad som driver mundanas gruvpunpar, så återstår demoniska aggregat fortfarande både som strategiska redskap, och taktiska dito. Exempelvis sådant som en primitiv motsvarighet till mobiltelefoner; en ring som åstadkommer regnväder på beställning, och därmed garanterar att mundana aldrig får missväxt på grund av torka; charm-hårnålar (permanent chadarians subliminala nimbus) som gör det gravt svårare att säga emot magikern (och som kan vara kumulativa); eller varför inte en kanon (ja, jag vet att de officiellt inte finns) som kyler sig själv, och därför kan användas med nära nog modern hastighet.
Och detta bortom de rent samhällsnyttiga/industriella tillämpmningarna - en stav som projecerar portaler automatiskt, och i obegränsat antal. Tänk vad det skulle betyda när det gäller att frakta malm från gruvbotten till ytan, eller för att forscera svårare bergspass - eftersom endast det första tillfället de facto kräver att magikern reser, så skulle man kunna seriekoppla sådana portaler (förlängt maxavstånd till säg 100 meter), och åstadkomma riktiga snabbvägar!
Varför inte en säck som projecerar essansmodifikation: 0 vikt, på vad den än innehåller? En putsduk som väver "oförstörbarhet" på vilka andra tyger den än kommer i kontakt med - kombinera det med det billiga pansaret vaderat tyg, och du har nära nog ostoppbara arméer! Vad händer med befästningar om våra pilspetsar har begåvats med engångsförtrållningen "radera sten" eller vad den nu hette? Det innebär att ett tjog pilar mot samma meter senare, så är talons berömda stadsmur ett minne blott.
Även om vi bara begränsar oss till klassiskt äventyrargear, så innebär en bastant, personlig "riva väv", att en rollperson aldrig kan utsättas för dussinmagikernas angrepp; en "subakvatsik respiration", som alltid aktiveras sekvensellt om halsbandet bärs, och alltid bärs, innebär att rollpersonen inte kommer att drabbas av drunkningseffekter förränn efter att han tar av halsbandet, dvs, efter döden; en präktig "Vitalistens kraftfulla helning" i en stav gör att han på ett ögonblick både kan hela sig själv, och vem annan han önskar, utan negativa effekter; en "falköga" gör det nära nog omöjiigt att lägga sig i bakhåll för honom, etc.
Ergo: Demoniska aggregat är mundanas verkliga maktbas. Den som har flest av dem, bör kunna kompensera för i stort sett vilka andra svagheter som hälst. Både politiskt och personligt. Detta måste vi ta hänsyn till även i kampanjer.
Något OT: Med tanke "kontrollera demon" är vanlig nog att finnas i böckerna, och på att det inte krävs någon särskild miniminivå för att en demon skall kunna hantera ett aggregat, så borde något trollkarlssällskap insett vad man kan göra med svaga demoners hjälp. Jag talar om evighetsmaskiner, och om ett radikalt försprång i kampen om makt.