Nekromanti Det mest episka vapen/objekt ni har gjort

Telephalsion

Swordsman
Re: Tryck [Totalt OT]

I mystik & magi står det för den alkemiska processen instyallera generator att man ska "binda en demon (eller ande)". Innebär detta att man kan binda fast en människas själ och låta denna alstra psykotropi/aspekter som själen är bekant med? Skulle man teoretiskt sett kunna binda elementarer eller rentutav gudar till en generator också?

Jag tänker mig att efter mörkret håller segrarna en av de förlorande gudarna bundna i en generator likt en hamster i ett hjul.

Zekrish

Veteran
hmmm... I äventyret jag har kastat in mina små rollspelare i ATM så finns det en liten vit sten som frambringar vad personen som bär den önskar (men bara deras INNERSTA önskning):p Det går inte så bra just nu för att ett själviskt litet barn har den...

Jehorius

Veteran
Mina mest episka vapen? Hmm, Har ett svärd som gör bäraren till Gollum, typ. Sen så har vi ju faktiskt 3 medaljonger som gör det en hel del svårare att dö. (3 ObT6 lättare på dödsslag) That's about it.

Poseur

Swashbuckler
Nej, effekter "stackas" inte. Fast tror Iavhé menade att deras grupp hade tre olika amuletter som vardera gör minus ob3t6 på dödsslag.

/poseur tror.