Björn_UBBT
Hero
Har någon av er någonsin spelat ett äventyr som kräver att en av rollpersonerna dör tidigt i spelet och spelaren inte har en chans att göra något åt det? Jag spelade nämligen "Det stora universum 2" på Gothcon XXVI och då dog min kompis RP den första halvtimmen i spelet och sedan fick han spela ett robothuvud (don't ask) vars enda uppgift i princip var att översätta saker. Det är jäkligt dålig stil tycker jag, jag tvivlar nämligen på att han hade speciellt kul under spelet.
Jag tycker att om man prompt ska ha någon som ska dö tidigt i spelet så ska man använda en SLP istället för RP eller så ska man ha en ny intressant RP redo för spelaren. Har ni några egna erfarnheter av ämnet?
Jag tycker att om man prompt ska ha någon som ska dö tidigt i spelet så ska man använda en SLP istället för RP eller så ska man ha en ny intressant RP redo för spelaren. Har ni några egna erfarnheter av ämnet?