Nekromanti Det rollspel ger oss:

Balderk

Swashbuckler
Re: Lika barn leka bäst

rdar! (Nja, det där kanske vara tt ta i men folk som spelar rollspel har ofta en annan massa intressen som är intressanta som på någor sätt har någon liten koppling till rollspel (historia, kampsport, lajv, anime, datorspel eller vad det må vara) och villket gör andra rollspelar extera roliga att vara med eftersom man har sådana intressen.

Jo jag håller med. Jag kan ofta känna att jag inte har_något_gemensamt med folk som inte spelar rollspel! Det är väldigt tråkigt men också sanningen :gremfrown:
Jag skulle gärna kunna sitta och snacka sport hela dagarna som många i min klass gör (går i tvåan på gymnasiet) gör... men det kan jag inte, jag kan lyssna och vara måttligt intresserad... men jag kan så lite om sport så det blir oftast kanske bara en fråga. Det är rätt trist. Jag framstår ju också som osocial juh. Det jag gillar som har koppling till rollspel är fantasylitteratur och nu på senare tid har jag(tack vare kornella ) också blivit intresserad av historia (bronsåldern för att vara exakt). Det är typ bara mina rollspelsvänner (som är mina närmaste vänner) som läser. Och typ ingen som är intresserad av historia (har inte pratat om det så mycket). Detta är nog en av anledningarna till att jag hänger här så mycket...

/Balderk, blev självutlämnande nu plötsligt :gremsmile:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Så mycket!

"Jag är en tråkig Svensson (villa, bäbbe, katt och vanligt jobb) och uppskattar mycket att få umgås med folk som har förståelse för att man kan lägga pengar på tecknade original-StarTrek i stället för på en ny gräsklippare. "

Jag fattar inte varför man ska lägga pengar på tecknade orginal StarTrek istället för en ny gräsklippare. Innebär det att jag egentligen inte platsar som rollspelare? Hemska tanke! :gremlaugh:

Troberg

Sinister eater

Jag fattar inte varför man ska lägga pengar på tecknade orginal StarTrek istället för en ny gräsklippare.
Det är inte lönt att skaffa gräsklippare, ingen tror på att man har en. Tro mig, jag vet det av erfarenhet, du kan ju söka på tidigare diskussioner...

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Oberäknelig fantasi... själv insåg jag plötsligt (mitt under en franskalektion, för övrigt) "Fan vad häftigt det hade varit om alla hsutak var byggda av magnesium, och man satte eld på dem vid alla högtider". Är det oberäknelig fantasi eller bara vansinne?

Troberg

Sinister eater
Är det oberäknelig fantasi eller bara vansinne?
Vet inte riktigt, men man kan nog medicinera mot det... :gremgrin:

Oberäknelig fantasi... själv insåg jag plötsligt (mitt under en franskalektion, för övrigt) "Fan vad häftigt det hade varit om alla hsutak var byggda av magnesium, och man satte eld på dem vid alla högtider".
Men tänk då om man gjorde dem i natrium eller ännu bättre: kalium. Då hade man fått fyrverkeri varenda gång det regnade!

magoo

Hero

Jag fattar inte varför man ska lägga pengar på tecknade orginal StarTrek istället för en ny gräsklippare. Innebär det att jag egentligen inte platsar som rollspelare?

Mot växande gräs kämpar man förgäves, det är en strid man inte kan vinna. Bättre att gotta sig åt Kirk och McCoy och låta maskrosorna (Triffiderna) ta över världen.

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Mot växande gräs kämpar man förgäves, det är en strid man inte kan vinna."

Man kan alltid asfaltera gräsmattan. :gremsmile:

"Bättre att gotta sig åt Kirk och McCoy och låta maskrosorna (Triffiderna) ta över världen. "

Jag klipper nog hellre gräsmattan än ser på när Kirk flyger runt i ett rum fullt med papplådor och blinkande lampor. Även om den tecknade versionen säkert är bättre.