Rubriken är "sämsta", din fråga efterlyser "värsta". Nyansskillnad. Jag säger så här.
Drakar och Demoner och HellGame delar en egenskap som jag tycker är helt värdelös - att den första spelaren kan vinna spelet under första draget.
Fluxx är för mig en uselt spel då jag vill ha någon form av struktur och Fluxx är typ detsamma som att alla skulle slå varsin tärning och högst vinner...
Diplomacy hatar jag, mest för att jag inte klarar av att hålla distansen när jag spelar utan blir sur på riktigt. =)
Monopol och Risk är båda rätt tråkiga spel, men också väldigt bra sällskapsspel. Beviset är att de fortfarande lever, att det är en del av kulturarvet och de flesta människor har ett humm och spelen och dess regler samt mål. Det finns inte många andra sällskapsspel med 75+/65+ år på nacken med samma impact.
Android lider av feature creep - spelet består av fyra olika sub-spel vilka synkar dåligt. Konceptet Android är bland det coolaste som finns, men genomförandet är Uwe Boll. Jag inväntar typ en v2.0 av spelet (eller iaf dess regler) som binder ihop spelets balla teman till en helhet. Twilight Imperium är lite samma sak, där vissa regler gör att vissa taktiker alltid är bäst (Imperie-kortet någon?) och andra är sämst (tips - den som bygger flotta förlorar spelet - lite underligt mtp spelets setting...).
Men, det sämsta av de sämsta är Tannhäuser! Skitdyrt, ashöga produktionsvärden och värdelösa regler, värdelös balans, helt galet dålig regelbok, enheter som är objektivt mycket sämre/bättre på allt än andra och en grundpremiss ("Pathfinding"-systemet) som verkligen inte fungerar i praktiken ("jo, jag vet att din figur ser min, men färgen på cirklarna berättar att du inte ser mig. Du är antagligen blind tillfälligt"). Dessutom tar spelet en halv dag att spela.
Men spelets consumer promise är så jävla coolt!! Ändå så är det en lastbil full med diarré som levereras.
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/NqLPk4FkHxE"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/NqLPk4FkHxE" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>