Nekromanti Det sjätte inseglet

Genesis

Ni dés ni maître
Det sjätte inseglet av Simon Pettersson, Kim Nolemo och Leo Berge finns nu att köpa från lulu.com. Spelet handlar om swashbuckling, ångest och zeppelinare. Priset är €4.61. Frakten går naturligtvis på mer, men du kan ju alltid köpa det när du ändå skaffar till exempel Matiné.

Eftersom baksidestexten är svårläst bifogar jag den här:

Det sjätte inseglet said:
Vinande värjor, hisnande hjältedåd, nonchalanta kvickheter och majestätiska zeppelinare blandas i detta efterlängtade rollspel med djupaste ångest av den svartaste sort. Ett rollspel om människans kamp mot sig själv, om strävan att vara ädel i en trasig värld och om den mänskliga svaghetens bittra ironi. Det sjätte inseglet kommer att ge dig drama, passion, lidelse, äventyr och zeppelinare. Du kommer att skratta, du kommer att gråta, men mest av allt kommer du att ohjälpligt dras in i ett Europa som det aldrig varit, men som ändå är mer verkligt, mer intensivt, än originalet. Välkommen till Det sjätte inseglet, ett mastodontprojekt med över sexton timmars utvecklingstid, speltestat en gång för att garantera en passionerad upplevelse fylld av ångest och zeppelinare.

Attachments

Genesis

Ni dés ni maître
Också: Det här formulärbladet kan ge en hänvisning om hur det är att spela spelet.

(Öh, det här kanske borde ha varit en nyhet och inte ett inlägg? Hur gör man för att få in det i nyhetssystemet?)

Attachments

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Du går till denna sida och skriver in all information och trycker på bilden med en Diskett.

Därefter skickar du ett PM till mig och säger du skickat in en nyhet så ordnar jag att den kommer upp snabbast möjligt. (Det sista är frivilligt, men det brukar göra att nyheten publiceras snabbare...)

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Ser fint ut. MEN...... jag vägrar köpa innan du fixar det där hemska indraget i början av stycket om spelvärlden på sidan 2.

Eventuellt återkommer jag för att gnälla över att det inte finns nåt register också. :gremwink:

Simon

Swashbuckler
Satan i gatan. Jag bugar och bockar för er, maestro, preliminärt, i väntan på att se hur det faktiskt är på insidan. Rollformuläret verkar lovande.

Finns det någon preview av innehållet? Eller kommenterar inte DeBracy insidans layout? Har jag missat nåt?

DeBracy

Lulu brukar erbjuda förhandsvisning av en handfull sidor, så även här. Det är bara att klicka sig dit och kika lite. Jag tittade givetvis då jag vet att Simon (nej inte du!) är en grafikbegåvad liten tönt som säkert hade gjort nåt snajdigt.

Genesis

Ni dés ni maître
DeBracy said:
Ser fint ut. MEN...... jag vägrar köpa innan du fixar det där hemska indraget i början av stycket om spelvärlden på sidan 2.
Då blir du utan. Det är nu, när jag kommer hem från träningen, mer än 24 timmar sedan starten (24,5, för att vara exakt), så att korrigera det nu skulle sabba hela grejen. Versionen som ligger ute nu är den enda versionen. Indraget är ett resultat av den hastade produktionen och alltså en feature. Det är charmig punk-layout. :gremlaugh:.

terje

xenomorf mystiker
Ser fint ut. Det står att spelet är på 16 sidor, kommer man att kunna köpa en pdf eller måste man betala frakt (och vänta veckor på leverans) för ett litet häfte?

DeBracy

Genesis said:
Det är charmig punk-layout. :gremlaugh:.
Charmig måhända, men det finns inget punkigt i sjuttonartonhundrataliga krullidutter, inte ens i eventuellt överanvändande av dessa. :gremcrazy:

Genesis

Ni dés ni maître
Terje said:
Ser fint ut. Det står att spelet är på 16 sidor, kommer man att kunna köpa en pdf eller måste man betala frakt (och vänta veckor på leverans) för ett litet häfte?
Ingen PDF kommer att göras tillgänglig. Om det tröstar så säljer jag i vanlig ordning till produktionspris. Jag har dock full förståelse för att folk tycker att det inte är värt det. Sån't är livet.

(Men man kan ju som sagt vänta tills man tänker köpa något annat lulu-spel och slänga med det.)

Genesis

Ni dés ni maître
Värt att påpeka: Spelet är för EXAKT tre spelare. Eller, det går egentligen säkert bra med fyra, men då gäller inte garantin längre (den gäller heller inte om man spelar det fel).

Det finns för få rollspel med en sweetspot på tre.

Arfert

Facit
Genesis said:
Det finns för få rollspel med en sweetspot på tre.
Ja faktiskt, det borde även finnas fler "vanliga" rollspel specifikt inriktade på mindre spelgrupper, typ en spelledare och två, max tre spelare... med tanke på hur svårt det är att få ihop folk att spela nuförtiden.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Spel för 3-4 deltagare.

Som vanligt lyser det fantastiska Bläck med sin otillgänglighet här. Jag tycker att sweetspot på det är SL+2.

Polaris är ju skrivet för fyra, men skall enligt ryktet funka ännu bättre på tre. På fyra var det riktigt bra i alla fall.

---

Och grattis till att ha färdigställt ett spel!

Zire

Swashbuckler
Ja det känns som att det ofta går trender i genrer. Men det gör ju inte så mycket. Tyvärr är just swashbuckling inte någon favorit hos mig, men det är lite intressant att det kombineras med ångest.