Jag funderar på en dataspels liknande regel. Första gången man stöter på vakterna i makroborgen så blir det en rejäl fight. Så även andra. Det är i sig inga svåra fighter vilket man lär sig men de tar ändå tid i ansoråk att slåss med dem. Men i takt med att man tar sig längre och längre in i borgen så lär man sig detta. Mötena blir irriterande nålstick man stör sig på och som tillfogar skada men man finner inte engagemang och spänning i att besegra dem om och om igen. Däremot är de inte oväsentliga. De skadar och de återkommer och de stör och kan leda till att rp blir upptäckta.
Min tanke var att efter en tid så kommer denna typ av möten bara generera en slumpmässig (0 eller mer) skada till rollpersonerna. Inga stridsslag. Bara en beskrivning av vad som händer och lite skada och eventuellt påverkar också det här storyn i någon riktning.
Kan det funka?
Min tanke var att efter en tid så kommer denna typ av möten bara generera en slumpmässig (0 eller mer) skada till rollpersonerna. Inga stridsslag. Bara en beskrivning av vad som händer och lite skada och eventuellt påverkar också det här storyn i någon riktning.
Kan det funka?