Nekromanti Det som slår mig....

En elak orc

Veteran
...är att nånstans i dessa senaste trådar, med alla system och exempel som Rising och Quadrante (mfl) bidragit med, finns det ultimata arenastrids systemet.

Jag blir mäkta imponerad över era kreativa förslag till system.

Om vi nu bara kunda hitta nån som kodade in dessa regler och en enkel karaktärs skaparbit så kunde vi ha ett online hus-spel (i mush format då). Där skulle man kunna testa dessa system till det yttersta då folk loggar på och utmanar varandra (och tar en virtuell bira efteråt i puben).

Skulle kunna vara riktigt kul. Så det enda som saknas är någon kompetent programmerare med för mycket fritid och en detaljerad förklaring över det kombinerade systemet. Nån som känner sig manad?

Grunderna, inklusive nätkoden finns ju redan gratis:
Pennmush-koden

Olle Linge

Snigel
Att drömma

Skulle kunna vara riktigt kul.
Absolut! Det är en mycket bra idé...

Så det enda som saknas är någon kompetent programmerare med för mycket fritid och en detaljerad förklaring över det kombinerade systemet. Nån som känner sig manad?
...men den faller där, för sådana människor finns bara i sagorna och till och med där viskas det bara om dem.

Zith

Veteran
Detta slog mig också, för ca fyra år sedan...
Sedan dess har jag hållit på, till och från, med att koda in min egen lilla DoD värld i pennmush.
Mitt mål är en livfull mush, på svenska, där folk & fä uppmuntras att bidra med sina egna spelvärldar, rollspelssystem, karaktärer och kreativitet.

Att lära sig koda i PennMUSH är inte svårt. Oftast märker man inte ens att man har börjat :gremsmirk:
Jag hjälper gärna till att utbilda!

Jag skapar ett gästkonto för er som är intresserade att ta en titt! Vill ni ha mer info så maila mig gärna!

Adressen till 'De grå hallarna' är
arcanos.mine.nu port:1701
Använd någon lämplig mu* klient, typ Zmud eller SimpleMU för att koppla upp er. Telnet funkar ibland, men stöder inte färgkodningen.

Eftersom vi är så få spelare nuförtiden så loggar de flesta bara in när vi har ett planerat äventyr på g, så oftast är det bara jag som är inloggad... Titta gärna in en sväng och få en guidad rundtur!