Nekromanti Det stora okända.

Fahnen

Swordsman
Re: Fel Onkel Funkus

Oh ja, det finns mycket mer än djungler.Flera civiliserade områden, samt landet Miam, Tarhai & Menon-Aun, som redan nämnts (som för övrigt tycks vara Mundanas största land).

Mna får hoppas att det kommer stå mer om dessa länder i Encyklopedia Mundana..

Midar som tänker sluta Ot:a....

Nja... (ANT)

Jag har för mig att det bara är ett ishav i norr. I söder däremot, där är det packis.

Mvh Victor Palm...

...Som just kom hem från skolan.

Fahnen

Swordsman
Re: Nja... (ANT)

Jag har för mig att det bara är ett ishav i norr. I söder däremot, där är det packis.

Nepp, det är packis i norr med.

storken

Warrior
Re: Fel Onkel Funkus

Nja, känns som att det inte kommer skrivas mer där än i Geografica. Encyklopedia kommer väl mest innehålla mer kortfattad information om allt möjligt, har jag fel?

/Nicke, som dregglar över utkast-omslaget till Vapenmästaren :gremcrazy:

Phelan

Hero
Shto?

Du gjorde en gliring till mig och jag svarade. Vill du inte ha OT ska du inte bjuda in till det. :gremgrin:

Mvh / Phelan

Norr om de stora slätterna...

Där ligger se så kallade "Isvidderna". Det hela finns faktiskt redan beskrivet men är ännu ej publicerat. Stycket skrevs ursprunligen av undertecknad till Geografica Mundana men då denna boken behövdes bantas ner så ströks stycket och kommer förmodligen att avhandlas fragmentariskt i boken Barbarer och Människofolk (i form av Veddofolket) och förhoppningsvis i sin helhet i Atlas boxen. Så du får nog helt enkelt hålla dig tills realesen av dessa moduler för att få vidare svar på din fråga!

/Sebastian

Pendragon

Swashbuckler
Stenar och Glashus

Som den störste OT:aren på eonforumet just nu tycker jag att du har mycket liten rätt att ställa sådana krav. Du bör kanske se över dina egna vanor först, din lille hyckare där? :gremtongue:

/Joel - en smula irriterad