Frixeray
Swordsman
I ärlighetens namn så är nog det enda spel jag egentligen ser fram emot Noir. Det är det enda som verkar innovativt nog. Sedan kommer det nog spelas en hel del DoDT i min grupp, mest för att de flesta andra har blivit RM-fans. Jag har inte så mycket emot det (iaf inte så mycket som jag en gång haft), men de kan lätt sägas ha blivit lite blinda för vad RM gör som är mindre bra. Annars så tror jag att det kommer att spelas lite framtid också. Silversurfan (den ökände, tillika min spelledare) har länge uttryckt en önskan om ett "vanligt" SF-rollspel med mycket utforskning och så, så både Coriolis och Ark lär ju kunna tilltala honom Själv tror jag mest på Coriolis...
Men främst av allt ser jag alltså fram emot Noir. Hoppas bara att resten av min spelgrupp gör det och tar emot det som ett bra spel...
(och sedan verkar ju Saga Games steampunkspel rätt intressant också, om det kommer ut nästa år...)
Men främst av allt ser jag alltså fram emot Noir. Hoppas bara att resten av min spelgrupp gör det och tar emot det som ett bra spel...
(och sedan verkar ju Saga Games steampunkspel rätt intressant också, om det kommer ut nästa år...)