Nekromanti Det värsta jag någonsin hört!

The_Gorger

Hero
Jag är en lugn person, men idag flippade jag helt. En tjejkompis, som tar film på lagom allvar och oftast har rätt juste filmsmak, uttalade hädelsen "ååh nej, det är på svt. Då är det ingen reklampaus." Kan man inte kissa, plocka fram ev. tilltugg och brygga en kopp te innan man ser filmen??? Mänskligheten har tappat en stor del av mitt förtroende idag.

Feuflux

omjonasson.se
Jag är som din tjejkompis...

Fast hon har bergis snyggare bröst... anywho, jag vill också ha reklampauser så jag slipper planera mina närmsta 2-3 timmar (eller hur lång filmen nu är) innan den börjar. Blir jag kissnödig (vilket jag är inofficiell sverigemästare på) eller hungrig så är det bara att räkna ner till en halvtimmespaus innan jag kan fixa det. Mycket smidigt. Sen hinner jag kanske surfa i någon minut innan filmen drar igång igen. Här är ju biografer ännu värre än svt eftersom de ska visa en massa ointressant reklam först och låta totala sitt-tiden dra iväg.

Fast 4:an är värst. De lägger in Nyhetssändning en halvtimme in i filmen (eller timme, beroende på när de drar igång filmen). 20 minuter paus i filmen är aaaaningens för mycket. :gremtongue:

Johan K

Gammal & dryg
Jag är med dig !!

W-T-F ??
Skulle vara MYCKET lyklig om jag slapp alla dessa reklampauser & sådant filmförösrargrejs. Men tyvärr är det väll som så att många av de filmer går på dekanalar som har just reklam. Så det är väll tyvärr bara att gilla läget.

Dock så får jag ju erkänna att et kan var smidigt att smita iväg på dass under en reklampaus. Så slipper man missa något av filmen.

Saxifrage

Hero
Kan man inte kissa, plocka fram ev. tilltugg och brygga en kopp te innan man ser filmen???

Äh, du fattar ingenting. Middagen plockar man fram före filmen. Första pausen: diska tallriken, fixa thé. Andra pausen: diska thékoppen, poppa popcorn. Tredje pausen: diska popcornskålen, slå en sjua. När filmen är slut har du löst all logistik utan att missa en sekund.

Fast det rätta svaret på din kompis kommentar är såklart "jag vet, det är därför jag hellre går på teater." :gremwink:

Erufailon

Swordsman
Re: Jag är som din tjejkompis...

håller med, vill ha pauser jag med, det finns inget så irriterande som att behöva gå på toa när man ser på en film, och råkar missa det där man borde sett. tycker att biofilmer börjar bli en aning långa nu för tiden oxå , man fick riktigt ont av att sitta igenom sagan om ringen kom jag ihåg, mina stackars knän var slarvsylta efter, fasiken vad jag hade ont, och nu är jag inte så lång faktiskt.
men tycker att man skall ha paus på biofilmer som är 3h eller mera, skulle vara jäkligt bra för en sak, man får prata lite om filmen med kompisarna mitt i filmen, det negativa blir såklart att man kanske mister en viss del spänning, iofs jag tycker mig inte mista spänningen direkt. har vart på opera några gånger och tyckte det var riktigt trevligt med pauserna.

Feuflux

omjonasson.se
TTT [spoiler]

När jag såg TTT så var jag tvungen att uppsöka toaletten precis innan Helms Deep-fighten. När jag kom tillbaka så kryllade det av alver. Smått förvirrande med tanke på dess frånvaro i boken. :gremsmile: