Nekromanti Det var fan inte lätt, men det gick!

Organ

Out of time, out of mind
Föregångaren

Hur är det då med den första serien, den som bara hette "Det var en gång" ("Il était une fois l'homme" om jag inte har helt fel)? Finns den i en liknande box? Nån som vet?

/Anders

Krille

Super Moderator
Re: Föregångaren

"Hur är det då med den första serien, den som bara hette "Det var en gång" ("Il était une fois l'homme" om jag inte har helt fel)? Finns den i en liknande box? Nån som vet?"

L'homme är tredje serien, om kroppen. Den första serien hette bara "Il était une fois" och inget mer. Den har senare fått undertiteln "l'histoire" för att särskilja den från de andra.

Och ja, jag har sett samlingsboxar med "l'histoire", "l'homme" och en fjärde serie, "l'ecouvres".

Johan K

Gammal & dryg
Bara att grattulera..

Alltid skoj att hör att folk får tag på saker & ting ! Ännu skönare är det när det är lite ovanligt det man fått tag på...

/ Johan K, som stoltserar med att ha alla böcker till SW, 1:a utgåvan...

Big Marco

Läskig
Min arbetskamrat har också letat, men avstod eftersom textningen finns fanns. Däremot håller han nu på att snoka upp den version som faktiskt finns både dubbad och textad på engelska. Om han lyckas kan jag ju säga till?

Troberg

Sinister eater
Min arbetskamrat har också letat, men avstod eftersom textningen finns fanns. Däremot håller han nu på att snoka upp den version som faktiskt finns både dubbad och textad på engelska. Om han lyckas kan jag ju säga till?
Vet du vad den engelska titeln är?

hyperdrive

Veteran
Med tanke på att det är så väldigt obekvämt svårt (nästan omöjligt) att beställa den, anser du dig då inte bunden av plikt att rippa den för mänsklighetens bästa? :gremelak:

Krille

Super Moderator
Näpp. Var det svårt för mig så ska det vara svårt för er också! Finns ingen anledning att ni ska kunna lata er när jag fick slita! :gremgrin:

Troberg

Sinister eater
Näpp. Var det svårt för mig så ska det vara svårt för er också! Finns ingen anledning att ni ska kunna lata er när jag fick slita!
Och det får vi göra. En snabb koll visar att den inte tycks finnas rippad på internet, åtminstone inte i engelsk version och av någon av de större, seriösa grupperna (de andra släpper så mycket skitkvalite och överdrivet stora filer att det knappt ens är lönt att kolla). Nåja, vänta ett år eller två så kommer den.

Däremot finns det massor av helt orelaterade filmer som heter något med "Once upon a time", bland annat den med mitt favoritledmotiv: Once upon a time in the west.

Uuuuuuiiiiiiiiuuuuuuuuuiiiiiiuuuuuuuu uuuuuuuuuiiiiiiiiuuuuuuuuuiiiiiiiiiiii uuuuuiiiiiiiiii
uuuuuuuuuuuuiiiiiiiiiiiiiiiiiuuuuuuuuuuuiiiiiiiiiiiiiuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuiiiiiiiiiiiiiiuuuuuuuuuuuuiiiiiiiiiiiii uuuuuiiiiiii
uuuuuuiiiiiiiiiiiuuuuuuuuuuiiiiiiii uuuuuuuiiiiiiii
DNNNNNNGGGG DNNNNNGG DNNNNNNNGGGG
D DNNDDNNNGDNNNGGNNG

Tyvärr kan jag inte noter, så jag valde en annan, mer intuitiv notation. Orkade dock inte lyssna och skriva ner mer än introt.