Nekromanti Detective Dee - rensparkar!

Storuggla

Champion
Jag minns att jag såg notiser om denna film förut, men nu har trailern kommit eftersom den ska ha premiär i USA.
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/ZeMLCCws5m8"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/ZeMLCCws5m8" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
Den ser kickass ut. Alla filmer mer en ren i måste ju bara vara bra!

Storuggla, förekomsten av apor är tveksam

Genesis

Ni dés ni maître
Den där filmen är ju hur gammal som helst. Jag har den på DVD. Gillar ni den så finns det en hel TV-serie som bygger vidare på filmen också. TV-serien är till och med bättre än filmen, tycker jag.

CapnZapp

Myrmidon
Storuggla said:
Alla filmer mer en ren i måste ju bara vara bra!
Damn you uggla, din underliga grammatik tvingade mig hitta renen i trailern... Det tog två hela genomtittningar!

Hartland

Warrior
Originally Posted By: Storuggla
Alla filmer mer en ren i måste ju bara vara bra!
Damn you uggla, din underliga grammatik tvingade mig hitta renen i trailern... Det tog två hela genomtittningar!
Strax efter 1.35 såg jag en. Tyckte att bräääkandet avslöjade var den var rätt bra.

CapnZapp

Myrmidon
Jag har nu sett filmen och kan bekräfta din analys.

Gillar man genren är det en klockren (sorry) rekommendation!

CapnZapp

Myrmidon
Genesis said:
Den där filmen är ju hur gammal som helst. Jag har den på DVD. Gillar ni den så finns det en hel TV-serie som bygger vidare på filmen också. TV-serien är till och med bättre än filmen, tycker jag.
Menar du "Judge Dee" från '74 eller något fräschare...?

kefka

Hero
Menar du "Judge Dee" från '74 eller något fräschare...?
Det finns ett drama fràn CCTV fràn typ mitten av 2000-talet. 神探狄仁杰 (Detektiv Di Renjie). Kanske är det den Genesis syftar pà?

Genesis

Ni dés ni maître
kefka said:
Det finns ett drama fràn CCTV fràn typ mitten av 2000-talet. 神探狄仁杰 (Detektiv Di Renjie). Kanske är det den Genesis syftar pà?
Tror inte det. Det kan väl vara så att filmen bygger på TV-serien och inte tvärtom, som jag fått för mig (det är i alla fall samma skådis). Jag har både film och TV-serie på DVD, så jag kan kolla upp det när jag kommer hem, om jag kommer ihåg.

kefka

Hero
Tror inte det. Det kan väl vara så att filmen bygger på TV-serien och inte tvärtom, som jag fått för mig (det är i alla fall samma skådis). Jag har både film och TV-serie på DVD, så jag kan kolla upp det när jag kommer hem, om jag kommer ihåg.
Dà är det nog inte samma, den serie jag tänkte pà har inte Andy Lau i huvudrollen.

Genesis

Ni dés ni maître
Eller så är det jag som är förvirrad. Serien jag tänker på har inte heller Andy Lau i huvudrollen. Och Dee själv kan inte slåss. Så nä, det är säkert den serien.