Re: Allmän kommentar
"
Jag såg detektiven som en storstadsföreteelse som anlitas av överklassen för deras intriger."
Det skulle man lika gärna kunna använda en spion till.. eller kunskapare... eller lönnmördare.. eller äventyrare (om de nu finns i Chronopia)..
"
Självklart sänker sig inte en gentleman till att anlita en tjuv!"
Näe, men självklart har denne säkert en(/flera) spion(er), om nu intriger är vanliga..
Saken är den att man kan använda prisjägaren till väldigt mycket, särskilt om denne är RP då dessa har en tendens att inte enbart vara inriktade i sitt yrke.. Något jag och
Rimmer har gett våra åsiker om..
Och nu en liten deltråd i denna deltråd.. Jag gillar inte ordet "yrke", eftersom jag på något sätt förknippar det med att man får en stadig lön.. Jag har försökt att komma på bra surrugat, mestadels genom Words synonymlista (hett tips för alla er som söker synonymer!).. Sysselsättning och levnadsbana är två ord, varav jag gillar det senare bättre men ändå inte fullständigt.. Är det någon som har ett bra förslag?
/[color:\\"green\\"]Han[/color] som siter vid et knasig tagentbord som vägrar skriva t vissa tecken om [color:\\"green\\"]an[/color] inte tar och trycker reält på tagenterna