Nekromanti DEVERRY.....e de nått å ha.....?

Kiridon

Veteran
har länge funderat och även skrivit lite på en rollpels värld/system baserat på Katherine Kerrs fantasy värld Deverry.... Tror ni att det kan funka...
Världen e ju ganska najs....

Eller? :zeppelinare:

Krille

Super Moderator
[sauk]Ja é skeptisk![/sauk]

"har länge funderat och även skrivit lite på en rollpels värld/system baserat på Katherine Kerrs fantasy värld Deverry.... Tror ni att det kan funka... Världen e ju ganska najs...."

Du och femtielva andra rollspelsskapare. Hittills är det väl bara Foggmock som är närmast att få ur tummen och faktiskt skriva nåt.

Och även om man kan skriva något så kommer det alltid att vara dömt till att vara ett litet hemmabygge som aldrig kommer få någon större publik. Se, fru (fröken?) Kerr äger varumärket Deverry, och jag tror inte att hon släpper det så lättvindigt, kassako/skötebarn som det är.

Som sagt var, idén är inte ny, och jag tänker inte börja jubla förrän jag ser resultat. Som amrisarna säger, "put your money where your mouth is".

Tips: zeppelinare har inte i Deverry att göra, och om du undviker chatt-svenskan så blir spelet mycket lättare att läsa.

---

...åkej, jävlar vad sur gubbe jag låter. Jag är förmodligen en sur gubbe, vilket förklarar den saken. Jag borde väl egentligen skriva en massa uppmuntrande saker och tips istället för sarkastiska elakheter som det här. Jag får väl ursäkta mig med att jag är en desillusionerad, cynisk... sur gubbe, som har sett alldeles för många tillfälliga inspirationsmoment gå upp i rök och försvinna...

Quadrante

Grisbonde
Basen till balans är sura.[ANT]

Basen till balans är sura.

Tror nog att du fyller en viktig roll här :gremsmile:
För hur annars ska man kunna utvecklas, om man inte har motstånd ?

Lindenius

Swashbuckler
Vädjan

För hur annars ska man kunna utvecklas, om man inte har motstånd ?

Sant. Kan ingen trycka ner mig lite i skorna också. Jag vill gärna utvecklas lite. :gremcrazy:

//erik. väntar...

Troberg

Sinister eater
Varför inte göra ett Dogma-spel av det? [NT]

NT = No Text (Ingen text)

Troberg

Sinister eater
Klipp dig och skaffa ett jobb! [ANT]

Du bad om det...

Bombu

Hero
har länge funderat och även skrivit lite på en rollpels värld/system baserat på Katherine Kerrs fantasy värld Deverry
Jo jag tror definitivt det kan funka. Kerrs värld är ju full av spännande miljöer, magi och intriger.

Tänk igenom vad du tycker är häftigt, stämningsfullt och kul med just Kerrs böcker.

Det kanske inte är att alla heter likadant som i böckerna. är det återfödseln.

Att man får se sin rollfigur i olika miljöer, och att de ändå hänger ihop på nått sätt, detta kräver en hel del av spelledaren men kan bli nog så spännande om man genomför på ett bra sätt.

Hur tänker du att äventyren skall se ut? Spåna lite hur ett spelmöte skulle kunna se ut.

Villken känsla vill du förmedla till spelarna?

Jag tror nog det kan fungera men att översätta en bok till ett spel är inte alltid så enkelt som man tror.

Lycka till och lyssna inte för mycket på surgubbarnas gnälltriader.

Bombu

Lindenius

Swashbuckler
Re: Klipp dig och skaffa ett jobb! [ANT OT]

Men... jag är redan korthårig och har ett jobb. :gremfrown:

//erik. ber om mer

Troberg

Sinister eater
Re: Klipp dig och skaffa ett jobb! [ANT OT]

Men... jag är redan korthårig och har ett jobb.
Ehm... Öhh... Klipp dig ännu mer och skaffa ett jobb till!

Johan K

Gammal & dryg
Ja, varför inte ??
Skulle vara kul att spela i Kerr:s värld.
Det är en värld som är helt klart i min smak !!

Kiridon

Veteran
Re: [sauk]Ja é skeptisk![/sauk]

Håller med dej helt... Förutom det om zepelinare...
Har börgat skriva lite men kommer nog att lägga det lite på is... Krävs en hel del läsande och lite skrivande för att få med all information om världen...

Tack för din idigna cyanism och zepperlinare skulle passa utmärkt i deverry.. :zeppelinare: