[sauk]Ja é skeptisk![/sauk]
"har länge funderat och även skrivit lite på en rollpels värld/system baserat på Katherine Kerrs fantasy värld Deverry.... Tror ni att det kan funka... Världen e ju ganska najs...."
Du och femtielva andra rollspelsskapare. Hittills är det väl bara Foggmock som är närmast att få ur tummen och faktiskt skriva nåt.
Och även om man kan skriva något så kommer det alltid att vara dömt till att vara ett litet hemmabygge som aldrig kommer få någon större publik. Se, fru (fröken?) Kerr äger varumärket Deverry, och jag tror inte att hon släpper det så lättvindigt, kassako/skötebarn som det är.
Som sagt var, idén är inte ny, och jag tänker inte börja jubla förrän jag ser resultat. Som amrisarna säger, "put your money where your mouth is".
Tips: zeppelinare har inte i Deverry att göra, och om du undviker chatt-svenskan så blir spelet mycket lättare att läsa.
---
...åkej, jävlar vad sur gubbe jag låter. Jag är förmodligen en sur gubbe, vilket förklarar den saken. Jag borde väl egentligen skriva en massa uppmuntrande saker och tips istället för sarkastiska elakheter som det här. Jag får väl ursäkta mig med att jag är en desillusionerad, cynisk... sur gubbe, som har sett alldeles för många tillfälliga inspirationsmoment gå upp i rök och försvinna...