Nekromanti Diablo 3

Foggmock

Myrmidon
Nej, där har du fel. Diablo 2 var horribelt. Diablo 3 däremot, ser ut att bli massor av den gamism forumet lärt sig att älska, med trevliga spelmässiga utmaningar och partyoptande. Realtids-D&D, typ. Jag antar att det är det du menar med "extra allt", men det jag menar med "extra allt" är typ mer boring hackochslash med ändlös grind efter gula items med rätt stats... :gremsmile:

Jag kräver en forumspelgrupp för att ta oss igenom "singleplayer"-delen av Diablo 3. Det kan bli hur awesome som helst.

Johan K

Gammal & dryg
Jag kräver en forumspelgrupp för att ta oss igenom "singleplayer"-delen av Diablo 3. Det kan bli hur awesome som helst.
Det var awesome när vi lirade med en wrnu-grupp i D2. Jag är lätt med igen & lirar D3 isåfall.
Hoppas abra att min dumburk karar D3.......

/ Johan K, som nästan börjar sakna att lira Diablo

chrull

Stockholm Kartell
Nightowl said:
chrull said:
Nightowl said:
För att massor med saker som var fantastiska produkter egentligen var bara delar av vad man drömde om att göra. Nu har tekniken utvecklats och några saker man drömde om kan man idag genomföra.
Just när det gäller Diablo, vad skulle det kunna vara? (Förutom grafiken, då. Tyvärr är mitt sinne för visuell estetik borttaget kirurgiskt och jag måste ha andra som berättar för mig att grafiken blivit snyggare, men jag förstår på ett intellektuellt plan att det är en fördel.)

Erik, det är inget skämt, jag ser inte någon kvalitetsskillnad när mina polare gör det. Fast typ 75% av dem *jobbar* med bilder, så...
till exempel:

Mapeditor, möjligheten att själv skapa utmaningar för sina kompisar. Neverwinter Nights fast i Diablo dvs.

Drop in/out Co-op. Spelar du och ser att en kompis är online och spelar så kan du hoppa in med din gubbe och spela ett tag tillsammans med honom, när du sen hoppar ut fortsätter han och spela sitt spel och du behåller det du fick precis som vanligt.

Anders Åstrand

Swordsman
Diablo 2 var ju i princip ett MMO.

Det enda som skiljde det från ett vanligt MMO var väl att hela världen var en instans med en cap på antal players, och att man kunde skapa egna instanser som man ville.

Jag tror dock inte att de vill göra Diablo 3 till ett "vanligt" MMO om inte prognosen för WoW ser dålig ut, vilket som jag betvivlar att den gör.