Nekromanti Diablo II

Johan K

Gammal & dryg
Re: Dagen gröttröjrapport !

Å´herregud ?!?! 78 spells ??
Vad i hela friden har du för spells då ???
Den enda magi jag har äratt jag kan tjoa upp mig lite... :gremsuck:

Gastono

Hero
Re: Dagen gröttröjrapport !

Haha, jag menade bara att jag kastar spells hela tiden och inget händer.
Det enda jag gör är att kasta upp massa hydror (eldgrejerna som spottar eld på folk) och varvar det med chainlightning ibland.
Men jag måste helt enkelt skaffa _ännu_ mer poäng i dessa, speciellt hydra eftersom jag använder den mest.
Jag har bara kanske 5-6 poäng i den och det är inte viadare bra... :/

Den enda magi jag har äratt jag kan tjoa upp mig lite...

Jo, det stämmer...
Men du kastar den både ofta och gärna :gremwink:
Det är verkligen värt!
Jag har uppåt 600 mana efter mina bonusar samt dina "upptjoningar" så det är grymt värt! :gremlaugh:

Johan K

Gammal & dryg
Då var det dax igen !

Yehepp !
Vilka komer imorogn ? Jag är där runt 19:00 i vanlig ordning.

Lambi

Swordsman
..jo ni har hållt på ett bra tag nu Antagligen forumets längsta tråd. :p

Jag är nästan lite sugen att lira Diablo igen, men jag ska försöka hålla mig.

Har aldrig klarat hela på hell. Har kommit till act 2 eller 3 på hell i 1.10. Körde Sorceress med frozen orb + meteor och lite static field på sidan om. Problemet var att hon dog på max 2 träffar av vad som helst -_- (med jättemiljoner plus (eller tja, 500% typ) i to find magical items dock=)

Johan K

Gammal & dryg
Jag är nästan lite sugen att lira Diablo igen, men jag ska försöka hålla mig.
Varför förneka sig.. :gremgrin:
Klart du ska vara med oss & lira ! :gremwink:
Alltid bra om nån vill/kan mjukau pp monstrerna innan jag & Feu börjar at boxa på dem.

Johan K

Gammal & dryg
Då vart det dax igen ja...

Yehepp...
Onsdag imorgon då, vilka kommer ? Kommer det någon ?
Jag dyker upp vid 19:00-tiden, i vanlig ordning !

Johan K

Gammal & dryg
Liten battlerapport då..

Yehepp, i vanlig ordning så vart det jag & Feu som arbetade os framåt.
Gick väll gasnak bra, tycker jag.. Vi gjorde inte bort oss alls faktsitk. + att vi bara dog varsin gång. Dock vart det lite tjurigt när vi skulle hitta överdelen till staven. Vart lite väl tjiockt med monster där, var för örvrigt där vi dog varsin gång.
Vi röjde oss sedan fram till Arcans Sacnuary, eller hu nu det stavas. Där så avslutade vi för kkvällen.

Lambi

Swordsman
Re: Liten battlerapport då..

Ni hittade the headpiece of the horadric staff i the claw viper temple mao. Hur var den lightning enchanted-unika? :gremsmirk:

Ni är i Arcane Sanctuary nu mao. Hälsa the Summoner från mig. Akta er för hans fire walls. :zeppelinare:

Vad lirar ni och var ligger era skill points? (hela träden tack=)

Johan K

Gammal & dryg

Vad lirar ni och var ligger era skill points? (hela träden tack=)
Jag lirar en styck barbra, som är på lvl 47 tror jag bestämmt..
Angående mina nuffror så har jag en hel del utsatta så att jag kan tjoa upp mig & mitt sällskap med +1 i alla skills, buffa upp liv & mana samt buffa upp defense.

Sedan så har jag lite spridda skurar på sword, natural recistance & defense..

Feu lirar en paladin & hans nuffror har jag absolut ingem koll på. Tyvärr. men han har ganska trevlia auror.. =)

Gastono spelar en soceryt & jag vet helelr ej hans nuffror.

Lambi

Swordsman

Meh, lite mer detaljerat än så kan du nog bjuda på. Eller? :gremgrin:

Battle Orders, Shout, Battle Command, Sword-stuff, Iron Skin, Natural Resistance. Check. Hur mycket i vardera? Mycket + to barbarian skill levels? Kör du svärd-sköld? Använder du bash, concentration eller liknande? Whirlwind?

men han har ganska trevlia auror.. =)
Det hoppas jag att han har. :tekopp: Men vilka auror? Vad ger dom? Fanaticism? Concentration? Thorns? Kör han på blessed hammer? Conversion? Zeal? Tomtegubbar? :zeppelinare:

/Lambi - Utmanaren!

Johan K

Gammal & dryg
Puss på dig Lambi !!

Meh, lite mer detaljerat än så kan du nog bjuda på. Eller?
Meeen, va´krångligt det blidde nudå...
I Battleorders & sådant så har jag väll 9 i allt tror jag. Resistence har jag 5 i.
Ja, jag använder bash just nu, pga att jag fick en trevli sköld av Feu. Virvelvinden tänkte jag skaffa mig snart... =)

Enklast är väll om du tittar in när vi spealr, så kan jag rapa upp siffror till förbannelse. Komemr inte dirket ihåg allt nu.... :gremtongue:

Angående Feus grejer har jag inte en aning om.. Tyvärr.

/ Johan K, som lyssnar på Galenskaparna just nu.

Lambi

Swordsman
Åhåhå *censur*

Jag kan ju inte titta in då jag bara har grundspelet och inte LoD (hostlagligtharkel). Ta en print screen på varje träd och lägg upp vetja. Ta en på Character screen också.

Ska du köra whirlwind så är det dags att pumpa den hårt. 20 poäng, no less. Däremot så spelar vapen-speed in då (inget från handskar, ringar och annat crap) så ta ett snabbt vapen. Tidigare spelade speed ingen roll så alla använde spjut och hammare. Jag skulle kanske köra på concentration istället. Maxa sword mastery och battle orders. Några enstaka brukar räcka i iron skin och natural resistance (det ger så lite sen). 1 poäng i Battle Command eller vad den nu heter (+1 skillz, man får tidsökning via Battle Orders ändå, så då kastar man poäng i sjön annars). 1 poäng i speed (och 1 prereq-poäng i increased stamina) är också trevligt (blir lite extra med + to skills och ger inte så mycket att ha 10 istället för 5-6). Vadmer? Jo, rocka loss på monsterna. Hälsa från mig :zeppelinare:

Gastono

Hero
NERD-ALERT!! :D

Oj vad du kan D2 :gremlaugh:

Well, jag kör en sorc, strax över level 40.
Hydra och chainlightning är de offensiva spells jag kör sedan är det teleport och mana-shield eller vad den heter som gäller.
Mycket poäng på warmth förståss!

Feuflux

omjonasson.se
Paladin Power (blev visst långt)

Många av mina D2-chars genom tiderna har varit hårt fokuserade på ett fåtal skills och troligtvis är det vanligtvis den bästa taktiken. Det är således lätt att säga vad jag har för skills utan att logga in och kolla upp det.

Zeal är maxad (5 hugg i raskt tempo, weee)
Fanaticism är maxad nästa level (gör att det raska tempot ovan blir ännu raskare, temat är alltså snabbhet)
Sacrifice (ger bonus till Zeal) har resten av skillpointsen som inte använts för att komma åt nån av de här tre.

Om jag ska dissa mina medspelare lite så kan jag säga att valet att inte satsa hårt på whirlwind (massa skills på en del barbarvrål ökar väl mest duration time? Och de kostar typ ingen mana att kasta?) och valet med chainlightning (låg mindamage (som all lightning har)) och hydra (rätt lång tid innan man kan kasta upp nästa hydra va?) förvånat mig lite. Men jag antar att dom vet vad dom gör. :gremsmile:

----

Min paladin byter aldrig skills. Det är zeal/fanaticism som gäller. Likadant när jag var barbar var det whirlwind (och berserk när fienderna hade physical immune) som gällde nonstop. Bowazonen hade multiple shot och guided arrow (tills patch 1.10 som mördade den skillen). Javazonen hade Lightning Fury (och var värdelös i början av act 1 på Hell när fienderna tålde det :gremlaugh: ). Diablo2 är inte ett särskilt varierat spel. :gremwink: Fast mina necros och min sorceress bytte faktiskt runt en del bland sina skills. Den sistnämnda, Polygona, är min roligaste karaktär och hennes eldväggar var berömda långt utanför hennes hemby.

Gastono

Hero
Re: Paladin Power (blev visst långt)

och valet med chainlightning (låg mindamage (som all lightning har)) och hydra (rätt lång tid innan man kan kasta upp nästa hydra va?) förvånat mig lite. Men jag antar att dom vet vad dom gör.

Chainlightning används väldigt väldigt sällan, nästan uteslutande vid immune to fire... Dock vill jag ha några bra lightningskills innan hell iaf...
Hydra tar inte särskilt lång tid att ladda upp, några få sekunder.
Inte lång tid alls...

Helt ny kombo för mig, har kört sorc förrut men aldrig på det sättet :gremlaugh:

Feuflux

omjonasson.se
Om hydror

Hydra tar inte särskilt lång tid att ladda upp, några få sekunder.

Jag hade ett fåtal skillpoints på hydra på den gamla goda tiden när det inte var någon timedelay på dom. Man kunde vräka upp en fet armada som fullkomligt överöste fienderna med eldklot. Sen i patch 1.09-ish så kom utvecklarna på att det här nog var för bra så det la in en timedelay. Helt plötsligt kunde man ha max 4-5 hydror igång samtidigt (de dör ju efter ett tag) och det var inte alls lika kul.

Det var allt jag menade, och sen jämför jag firewall level 20 med hydra level 5 och det är nog inte så rättvist det heller. :gremwink:

Lambi

Swordsman
Re: Om hydror

Hydror gör för låg skada imo. Meteor däremot, kan fläska på riktigt stört mycket. Man lär sig sikta utan problem efter bara lite testande (det är ju delay på träffen). Ökar man Fire-mastery och meteor till 20 och lite synergy-skills också och vips så har man många tusen eldskada inbokat.

Chain lightning kan nog funka om man har jättemycket faster cast. Den ska pumpas ut i vidriga mängder. Då drar man nytta av all warmth bra också.

Go get those goats :p

Johan K

Gammal & dryg
Re: Åhåhå *censur*

Mmkay !
Ska väll ta & fota sidan vid tillfälle så jag kan visa dig... =)
För övrigt så tackar jag för tippsen om upplägget av barbarskillsen.

Lycan

Hero
Re: Åhåhå *censur*

Nä, nu går jag fan och köper ett nytt D2. Spelar ni fortfarande?

- L