Paladin Power (blev visst långt)
Många av mina D2-chars genom tiderna har varit hårt fokuserade på ett fåtal skills och troligtvis är det vanligtvis den bästa taktiken. Det är således lätt att säga vad jag har för skills utan att logga in och kolla upp det.
Zeal är maxad (5 hugg i raskt tempo, weee)
Fanaticism är maxad nästa level (gör att det raska tempot ovan blir ännu raskare, temat är alltså
snabbhet)
Sacrifice (ger bonus till Zeal) har resten av skillpointsen som inte använts för att komma åt nån av de här tre.
Om jag ska dissa mina medspelare lite så kan jag säga att valet att inte satsa hårt på whirlwind (massa skills på en del barbarvrål ökar väl mest duration time? Och de kostar typ ingen mana att kasta?) och valet med chainlightning (låg mindamage (som all lightning har)) och hydra (rätt lång tid innan man kan kasta upp nästa hydra va?) förvånat mig lite. Men jag antar att dom vet vad dom gör.
----
Min paladin byter aldrig skills. Det är zeal/fanaticism som gäller. Likadant när jag var barbar var det whirlwind (och berserk när fienderna hade physical immune) som gällde nonstop. Bowazonen hade multiple shot och guided arrow (tills patch 1.10 som mördade den skillen). Javazonen hade Lightning Fury (och var värdelös i början av act 1 på Hell när fienderna tålde det
). Diablo2 är inte ett särskilt varierat spel.
Fast mina necros och min sorceress bytte faktiskt runt en del bland sina skills. Den sistnämnda, Polygona, är min roligaste karaktär och hennes eldväggar var berömda långt utanför hennes hemby.