Nekromanti [Dieselhjärta] Söderöarnas flagga

Möller

Hubert Hortlax
Jag håller som ni kanske är bekanta med på och skriver på min spelvärld Dieselhjärta. Det går inte snabbt, så jag tänkte att lite variation i arbetet kunde motivera mig. Flaggor är kul!

Så, jag började småskaligt och gjorde flaggan till kejsarrikets koloni i söderöarna. Dessa tropiska rengskogsöar har varit koloniserade i ca 300 år och har blivit producenter av diverse resurser.

Nå, till flaggan då. Jag valde en ljusblå bakgrund för att symbolisera havet. Den gröna palmen GIMP:ade jag in, den symboliserar självklart det tropiska formatet. Stjärnan är jag lite osäkert på. Jag ville ha något som knyter an till Kejsarriket, men jag har inte bestämt mig om detta ska vara just en stjärna eller något annat.

Nå, vad tycks? Denhär är i ganska låg upplösning och dessutom jpeg-komprimerad. Den är egentligen bättre =)

Attachments

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
tycker att den är skitsnygg och passar nog toppen av vad jag har förstått av spelet. Har du själv gjort den i photoshop eller har du anlitan någon riktig målare?

/Hans imponerad av minnet.

Möller

Hubert Hortlax
Hans E Magnusson said:
tycker att den är skitsnygg och passar nog toppen av vad jag har förstått av spelet. Har du själv gjort den i photoshop eller har du anlitan någon riktig målare?
Näh, det är gjort i Gimp (alltså, en opensource-photoshop-klon) av mig själv. Det tog ett tag, men det var inte jättesvårt. Stjärnan var ju enkel. Den halvstiliserade palmen behövdes fixas färger på och klippas in, jag hittade den alltså nästan helt klar.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Solvebring said:
Så fina detaljer brukar man väl aldrig ha i en flagga?
<div>
</div> <div>
</div> <div>
</div> <div>
</div> <div>
</div> <div>
</div> <div>
</div> <div>
</div>

Möller

Hubert Hortlax
solvebring said:
Snyggt... Men de vita detaljerna i trädet. Så fina detaljer brukar man väl aldrig ha i en flagga?
Nja, jag vet inte. Titta på spainiens eller amerikanska Samoanas flaggor.

Fast, det ska sägas att min flagga är ett work in progress. Jag ska nog redigera bort dedär vita linjerna i palmen.

Möller

Hubert Hortlax
Dethär var alltså ett aprilskämt, ett misslyckat sådan som det verkar. Skämtar man ska man ta i, annars känner sig personerna som gick på det sig inte dumma.

Flaggan har jag inte gjort själv, den tillhörde den Tripolitanska republiken, ett land i nuvarande Libyen som existerade åren 1919-1923.

Skämtet gick inte ut på igenkänningsfaktorn. Det hade varit obskyrt. Istället var skämtet helt enkelt att flagga än så förbannat ful jag aldrig skulle använda den till Dieselhjärta.

Men tydligen var det folk som tyckte om flaggan. Dålig smak, säger jag! Forumet är helt enkelt för snällt. En grön palm på en ljusblå bakgrund!? Hur kunde ingen inte kritisera det?

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Möller said:
Dethär var alltså ett aprilskämt, ett misslyckat sådan som det verkar. Skämtar man ska man ta i, annars känner sig personerna som gick på det sig inte dumma.

Flaggan har jag inte gjort själv, den tillhörde den Tripolitanska republiken, ett land i nuvarande Libyen som existerade åren 1919-1923.

Skämtet gick inte ut på igenkänningsfaktorn. Det hade varit obskyrt. Istället var skämtet helt enkelt att flagga än så förbannat ful jag aldrig skulle använda den till Dieselhjärta.

Men tydligen var det folk som tyckte om flaggan. Dålig smak, säger jag! Forumet är helt enkelt för snällt. En grön palm på en ljusblå bakgrund!? Hur kunde ingen inte kritisera det?
Jag satt i vrållådan den dagen ni snackade om att man skulle göra typ såhär. :gremsmile:

Tänkte bara brepå eländet

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Coolness. Det här var ett roligt första april-skämt i alla fall. Kredd till dig! :gremsmile:

Möller

Hubert Hortlax
Hans E Magnusson said:
Jag satt i vrållådan den dagen ni snackade om att man skulle göra typ såhär. :gremsmile:

Tänkte bara brepå eländet
Ah, du var en av dem. Ja, då gjorde du ju rätt! Att spela med är humorns regel nummer ett.

Jag blev riktigt förvirrad när du pratade om att flaggan passade in med vad du kom ihåg om Diesehjärta, så du lyckades lura mig med =)

solvebring

Superhero
Om det här var ett April-skämt ska du inte uttala dig om dålig smak.
Att Robert gillade det säger ju allt liksom... :gremgrin:

Och tja vad fan, enkelt är ofta snyggt. Det är en snygg flagga, bortsett från de vita linjerna. Det är en skön, soft flagga som ger lite "sol och grogg"-känsla. =)

Möller

Hubert Hortlax
Du har rätt om min dåliga smak gällande aprilskämt =) Ursäkta.

Jag kan dock inte hålla med dig, på inget plan är dendär flaggan snygg.