Nekromanti Digital battlemat [awesome]

solvebring

Superhero
Persson said:
solvebring said:
Det här visar ju verkligen att rollspel visst är häftigt tillsammans med den tekniska utvecklingen
Vem har sagt att det inte skulle vara det?
Om du kände dig träffad så var det inte meningen. Jag syftade i det här fallet inte på kritiken mot Riotminds. Men om man går in på t.ex. penandpapergames forum så kan man hitta trådar där folk är allmänt negativ till allt som inte är 1985.
Nej det är ingen fara. Jag trodde nog att du syftade på en del nördar i allmänhet, men samtidigt fanns det ju en chans att du faktiskt menade mig så jag var bara tvungen. :gremlaugh:
... Förövrigt tycker jag synd om dem. 1985 var längesedan och det har kommit ut massor av kanonspel, och hjälpmedel för den delen, sedan dess. Fast är man konservativ och vrång så ska man fan hat' iof.

tull

Hero
solvebring said:
Persson said:
solvebring said:
Det här visar ju verkligen att rollspel visst är häftigt tillsammans med den tekniska utvecklingen
Vem har sagt att det inte skulle vara det?
Om du kände dig träffad så var det inte meningen. Jag syftade i det här fallet inte på kritiken mot Riotminds. Men om man går in på t.ex. penandpapergames forum så kan man hitta trådar där folk är allmänt negativ till allt som inte är 1985.
Nej det är ingen fara. Jag trodde nog att du syftade på en del nördar i allmänhet, men samtidigt fanns det ju en chans att du faktiskt menade mig så jag var bara tvungen. :gremlaugh:
... Förövrigt tycker jag synd om dem. 1985 var längesedan och det har kommit ut massor av kanonspel, och hjälpmedel för den delen, sedan dess. Fast är man konservativ och vrång så ska man fan hat' iof.
Förändring är förnedring.
Det var bättre förr
och ju förr desto bättre.

osv..

solvebring

Superhero
Ja, och jag funderade på detta förut: Är inte plattskärmar känsliga och kan ta skada om kan trycker och petar och grejer på dem?
... Fast iof kan en halvhård, tunn plast (typ som ett skitstort overheadpapper) läggas över och skydda lite, om ni nu inte redan gjort det, Vitulv?

rjonas

Hero
solvebring said:
Ja, och jag funderade på detta förut: Är inte plattskärmar känsliga och kan ta skada om kan trycker och petar och grejer på dem?
... Fast iof kan en halvhård, tunn plast (typ som ett skitstort overheadpapper) läggas över och skydda lite, om ni nu inte redan gjort det, Vitulv?
Man kan ha möbeltassar på figurerna. Och helst ska man använda en förrådsteve.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Borde inte vara någon fara. Man bör nog i vilket fall palla upp skärmen på några klossar så att luft kan cirkulera under den.

Ymir

Liten kantbaron
okej, awesome, men...behöver ni aldrig ha rummen i dungen bredare än sådär? Hur får ni liksom plats med balors och drakar och grejer på den ytan?

- Ymir, undrar

Mr.Walker

Warrior
Alltså det här skulle man ju kunna använda till ex. Warhammer eller andra figurspel också och ha skitsnygga planer!

Ymir

Liten kantbaron
nej, för Warhammer kräver en plan som är stor som ett helt bord. Du måste typ ha en fullkomligt episk tv att dedikera åt projektet, isåfall.

Plus då att figurspel gör sig mycket bättre med 3D-terräng, really.

- Ymir, påpekar