Nekromanti Digital skrivarcirkel/forum

w176

Förlorad dotter
Haj.
Jag tänkte sätta i gång en liten digital skrivarcirkel för att hålla igång skrivandet.

http://skrivarcirkeln.forum24.se/skrivarcirkeln.html

Jag har redan ett par intresserade forumniter. Tanken är att hålla de lagom litet så att man känner sig bekväm och har ett commitment.

Att man ger en kommentar och får en kommentar tillbaka av de man kommenterar på.

Att man varje vecka letar någon upp en artikel eller podcast om skrivande som man diskuterar, och som den veckan får sätta lite extra perspektiv på kommentarerna också.

Jag hoppas att det finns lite intresserade.

Ulfgeir

Swashbuckler
Intresset finns. Behöver definitivt komma igång med mitt skrivande igen. Dock är jag inte helt säker jag förstår ditt tänkta upplägg.

Det verkar mer som att diskutera artiklar om skrivande än att skriva något själv..

/Ulfgeir

w176

Förlorad dotter
Ah. Posta texter. få feedback, och ge feedback är grejen. Huvudgrejen. Det ligger dolt när man kolla på forumet i och med att texter kan vara personliga, bli snodda och så vidare.

Men för att hålla en rytm, och ¨hålla uppe ett intresse de veckor man kanske inte fått något skrivet ser vi till att ha en tråd om någon aspekt av skrivande en gång i veckan.

Och för att läsa bra artiklar, diskutera och tänka är bra i och med att vi bara är en grupp amatörer som försöker stödja varann och faktiskt inte kan så mycket.

w176

Förlorad dotter
Skönlitterärt, facktexter, speltexter, essäer, poesi osv. Vad du känner för.

Jag tror majoriteten kommer skriva skönlitterärt, men om tex Debracy pillat på en text till Bläck han vill ha feedback på om den tex går att förstå av en nybörjare är det väl bra om han får det.