Nekromanti Din favorit-superhjälte?

Nightowl

Champion
Vilket påminner mig om en annan favorit...

Slåss med pinnar TROTS att han är blind
Oracle, f.d. Batgirl, alias Barbara Gordon. Hon slåss med pinnar trots att hon sitter i rullstol , och hennes superhjälteförmåga är att hon är världens bästa bibliotekarie (Babsans civila sysselsättning när hon var Batgirl). När Lagens Väktare vill ha fakta, så ringer dom Oracle.

:gremgrin:

Erik

Ymir

Liten kantbaron
Re: Daiten-jin, Municipal Rangers!

Min favorit enligt din definition är förstås Faith, men vad mer traditionella superhjältar beträffar finns det ytterligt få som tilltalar mig. Ett starkt undantag är dock en hel posse: Daiten-Jin, Municipal Rangers!

De är en tokig posse kommunalarbetare i animen Excel Saga (avsnitt 18), som av stadens fascistiske borgmästare och en galen professor ikläds superhjältedräkter som är omöjliga att ta av intill dess att de rensat stan från slödder som nedskräpare, oansvariga hundägare och mutkolvar. Under sina nya alias Daiten Core (röd), Daiten Izumu (blå), Daiten Revis (grön), Daiten Iron (det gulklädda fettot i bakgrunden)och Daiten Sloria 1 och 2 (robotflicka i rosa respektive lila) drar de således runt på stan och angriper mer eller mindre oskyldiga stadsbor med oräkneliga superlativa superhjälteattacker som Giga Harisen. Framförallt är det dock deras inbördes relationer och kallhamrade kommunalarbetarcynism som gör dem till de koolaste superhjältarna evah. Jag citerar Misaki Matsuya, a.k.a Daiten Revis, reaktion när de vaknar en morgon med de mystiska Daiten-jin-dräkterna på sig: "It doesn't work if you think to much..."

En musikvideo med Daiten-jin-klipp till Power Rangers-temat finns att hämta här. Visst är de coola? :gremsmirk:

solvebring

Superhero
Re: Animedubbing [OT]

Detta meddelande är tillägnat alla som tagit del i denna OT-sak.

Vill bara säga att jag tycker att anime som är dubbat till något annat blir så förbarnsligat i språket, och mycket tappar sin charm. Jag tycker det skall vara japanska med helst amerikansk text...

G

Guest

Guest
Daredevil

.....ar i varje fall den serietidning jag gillade bast. Eller Vaghalsen som den tontiga oversattaren fick det till....

Johan K

Gammal & dryg
Oohh, det var ju en bra fråga..
Det är jämt race mellan Tarzan & Banane & Magnus & Brasse..

/ Hohan K, sin inte kan välja mella dessa hjältar.

thark

Hero
Äh, de bästa superhjältarna måste ju ändå vara superhjältar.

Rising har visst redan nämnt Rorschach, och han är illa cool. Definitivt en kandidat på min lista.

Den klara favoriten är nog Gröna Lyktan (Green Lantern). Exakt vilken lykta det är frågan om spelar ingen större roll - Hal Jordan, Guy Gardner, John Stewart, Kyle Rayner, Kilowog, Katma Tui, Ch'p, G'nort... de är lika övercoola allihop. Eller nej, Mogo är förstås tuffast. Superhjälten som Är En Planet. :)

En annan höjdare är Deadpool, fast han platsar förstås inte som hjälte direkt. Regenererande über-merc med en käftslängdhet och spydig attityd som får Spidde att bli grön avund.

Batman. Fan, Batman är ju Batman, det går inte att undkomma. Ändå har jag inte läst så mycket Batman, eftersom det är svårt för en dödlig författare eller tecknare att leva upp till hans otroliga coolhet. :)

Spidde. 'nuff said.

[EDIT]

Vilken miss. Jag glömde förstås JarEel the Razoress. Död åt barbarskummet. :p

Big Marco

Läskig
Det finns bara en...

...och det är MacGuyver.

För om någon är en superhjälte så är det han.

MrG

Swashbuckler
Klurig fråga... en hel del hjältar från serietidningar beror på när man tittar på serien (främst vem som skrev det i mina ögon) och ibland kan det vara svårt att jämföra mellan olika media, så här kommer en lista med favoriter (med rätt författare inom parantes);

Nightcrawler (Claremonte) i sin tidiga X-men karriär och under tiden i Exalibur har det varit en klar favorit. Men soloserierna har inte vara så bra (de jag läst) och återkomsten till X-men inte alltid en höjdare, men nu ska Excalibur komma tillbaka på riktigt och Claremonte har skrivit lite X-men så det ljusnar.

Multipel man och Strong guy (Davis) främst X-factor, men även den Noir-inspererade miniserien var också väldigt bra. Här är också en comeback på gång.

Och ska man välja nått som ligger på läshögen just nu så är She-Hulk (Slott) en av de bästa superserierna just nu.

Och från tv står vid första tanke Buffy ut som en självklar favorit, fast tykte bättre om Firefly och så slog det mig vem som verkligen är min favvo-superhjälte; Lorelai Gillmore , ensamstående mor och egenföretagare, det är superförmågor :gremlaugh:

edit: Hur kunde jag glömma alla Bogart s roller? Kan ta nästan alla roller och nämna som hjältar :gremwink:

Storuggla

Champion
Groucho Marx

Vadå ingen superhjälte? Han kan ju kapa ner vemsomhelst med sin svada, det måste vara en mutation! :gremgrin:

Storuggla, greasepaint moustache

MrG

Swashbuckler
Re: Groucho Marx

Skulle inte Groucho vara en superhjälte? I alla fall mustachen är lätt magisk :gremlaugh: Kan lägga till även honom till listan av favoriter!