Nekromanti Din favoritkaraktär?

Carl-Henrik

Veteran
Alla får till slut en favoritkaraktär, en karaktär man spelat med en hel del och verkligen lärt känna.

Vad har ni för favoritkaraktär?

Jag har spelat sedan spelet kom ut, vi i vår spelgrupp har varit jävligt snåla med hur mkt ÄP man får, och den högsta nivå en person är på är Utövare. Även om vi spelar 4 ggr i veckan. Min favorit karaktär är:

Namn: Niara Ailau
Ras: Alv
Ålder: 334
Yrke: Präst
Nivå: Lärling

Niara är en mycket vacker och extremt god alvpräst, hon har äventyrat med många grupper och ofta varit den som rett ut trubbel när äventyrarvännerna råkar i luven på varandra, hon har blivit något av en opartisk domare som hela tiden hjälper gruppen, när hon levlade första gången fick hon max på allting och är nu mycket skicklig, hon går snart upp till utövare. En mycket god karaktär som sagt, hennes vapen är en kroksabel.

_______
Krabban

Rosen

Myrmidon
<I>Niara är en mycket vacker och extremt god alvpräst, hon har</I>

Ett intressant fenomen; om man frågar gamla (manliga) rollspelare om deras favoritkaraktärer visar de sig ganska ofta vara kvinnliga. Samma sak för mig, fast hon var i WFRP. (Har ingen favorit - eller karaktär, för den delen - från DoD att visa upp, tyvärr.)

Helt ovidkommande fråga: Jag kollade på din profil, och nu gör jag mig säkert offentligt urdum, men ditt namn föreföll jäkligt bekant men jag kan för mitt liv inte placera det...?

--
Åke

Carl-Henrik

Veteran
tja... mina favoritkaraktärer har genom alla tider varit manliga, gamla magiker. Detta är den första verkligt Icke-egoistiska, GenomGODA karaktärer jag har haft (förutom en mängd barder och lärda män som varit goda).
Har det inte varit egoistiska magiker, så har tjuvar varit vanliga.

_______
Krabban

DunkLspiel

Veteran
jag har minsann ingen favoritkaraktär, för jag får aldrig spela minsann, gnäll, gnäll

'sitter fast i SL-sjukan'

'Beter man sig dumt får man respekt'

Leriol

Veteran
Jag har spelat med en Trollkarl sedan D&d6 kom ut.
Leriol :gremsmile: heter han och är 1848 år gammalt. Just nu är han utövare men behövar bara 48 ÄP för att avancera till Mästare (längtar:). Enda problemet han har är väl hans karisma som inte är allt för bra, 6. Han har ett fruktansvärt humör och hans bästa vän, en alv präst vid namn Troppo (karisma 5), utgör ett radarpar som få vågar trotsa. Dels pga deras krafter och dels pga deras humör. :)

mr colt

Veteran
min favvo karaktär var en sten hård dvärg i DoD expert, det konstiga med honom var att han rockade på att spela flöjt!

i dont have any enemies i have a big backyard whith a lots of boddies

Johan K

Gammal & dryg
En dvärg

Jag ahr en dvärg i EON som är ruskit bra tycker jag. Har varit med sen i starten faktikst. Har åxå en dvärg i DoD som åxå har hängt med bra länge.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

Turk "Nekro den enorme" var min hob med hybris! Jag spelade honom i säkert 3 år. Han ville bli världens bäste nekromantikerhob. Sen upptäckte han att han var den ende redan och ville då bli Erebs mäktigaste nekromantikerhob. Det var en ruskigt rolig karaktär att spela. Han var egentligen väldigt snäll och samlade mest äckliga saker på sina äventyr, dessa skulle han senare experimentera med när han byggt sitt laboratorium. Bla bar han runt på en nedfryst (FROST) vargmansskalle i sin väska- Han glömde dock efter ett tag att förnya magin och skallen började ruttna.

Störst plats i mitt hjärta efter 15 års rollspelande har Ragnar Örnklippa till EDD. Han var en halvrese som sökte sin far som var rese. Han hade en egen religion som han försökte omvända folk till. Han hade INT 4! de enda kraven religionen hade egentligen var att dricka potatisbrännvin och äta konjaksvurst och slå dem som missbrukade guden G´Dös namn. Han komponerade fina böner som:
"Släck min hunger,
släck min törst,
med en jättekonjaksvurst"
och
"G´Dö är fin,
G´Dö är bra,
G´Dö skulle jag allt vilja va´"

Leriol

Veteran
Precis ..!

jo då charmiga e dom :gremsmile: Det är dom två första karaktärerna vi gjorde när vi köpt D&d6 så dom är ju knaske inte så bra som dom skulle kunna va om man hade sattsat rätt när man placerar ut grundegenskaperna, men dom är dom roligaste och det måste jag säga (utan att skryta förstoss) att det brukar vara dom som får något att hända .. :)

Foggmock

Myrmidon
Re: En dvärg

All makt åt dvärgar!
Jag har en krigaredvärg som är världens arektypsdvärg, som lätt reta upp sig osv, men han är min favvis och han var min första karaktär till DoD6. sen har jag gjort an dvrägthul också, har dock inte fått äran att spela honom än (fast i SL:s förbannelse..)
ha de gott!

Jag vet att jag har rätt!

Johan K

Gammal & dryg
Japp !!

Håller helt med dig ! Jag har nog aldrig haft så skoj som jag har haft med mina dvärgar...

Johan K

Gammal & dryg
:) !

hehe, det där är uppöagt för att misstolkas..... /images/icons/smile.gif

Ryng Silverkorp

Veteran
Oavsett spel är det Ashley "Ash" Green till ett eget RPG. Hon var en engång hyllad och älskad gladiator i framtidens bissara showbiz, som hoppade av sin karriär ... vilket hennes agent inte gillade. Hon lyckades under ett äventyr lura alla rollpersoner och spelledarpersoner till att dra felaktiga slutsatser, allt för sin egen ekonomiska vinnings skull. En sann intrigmakerska som hitills aldrig skadat någon utanför gladiator arenan (enligt henne själv...).