Svarte Faraonen
Sumer is icumen in
Så, nu blev det att jag beställde Whitehack och Spelet om Morwhayle från Lekbergs. God jul på dig, faraonen.
Kolla upp italienska Mark bass, fel märke men dom har helt ok priser och bra basriggar, jag har erfarenhet av dem från replokal, klubbgigg, festivalgigg och studioinspelning, dessutom väger deras grejer knappt något vilket definitivt är ett plusArfert said:Vad får man hosta upp för en Marshall Super Bass? Dottern lirar bas.
Virginia Woolf said:
Kul att höra!rjonas said:Spelet om Morwhayle (samt Love Letter).
Spelet om Morwhayle är fanimig det bästa rollspel jag sett. Snyggt, mysigt och så skönt genomtänkt att det toppar det mesta i spelväg. Jag är helt förpaffad! Okej, jag har nu bara läst igenom det (två gånger under kvällen) men jag tror det även lirar alldeles utmärkt. Kudos till de som gjort detta spel möjligt. Spelet är enkelt, täcker det väsentliga och tycks föra spelet med varm hand mot berättelsen som spelet ska skapa.
Mina ungar verkade måttligt nyfikna (inte alls faktiskt) men så körde jag inte ner det i halsen på dem heller. Nu ska jag lägga det på en bra plats så att de kan upptäcka det själva. Jag är sjukt sugen att skriva äventyr till Morwhayle. Måste nog bara sätta mig in lite mer i världen. Jag läste första boken för ungarna för ett par år sedan men jag minns inte allt. Jag hade inte rollspelet i tankarna då, av förklarliga skäl.
Hursomhelst: Jag är hänförd av min julklapp till mig själv. Love Letter verkar också schysst.
Grymt!Recca said:Zimith köpte en skinnjacka för 4000 kr...