Har börjat fundera lite på kartor till Dinoblast.
Grundstoryn är kort att olika grupper vaknar upp i olika valv och byggnader (250 miljoner år i framtiden där dinosaurier mystiskt återvänt). Vissa har varit frusna, andra återskapas från gammalt DNA och klonas fram. Därefter börjar de utforska och bygga upp ett damhälle.
Det kommer finns ett antal större fraktioner som till en början är okända av varandra, alla vaknar oberoende. Allteftersom de expanderar så kommer de börja upptäcka vardera. Handel, konflikter och annat börjar. Här börjar spelet.
Det jag tänker på är hur långt det ska vara mellan de olika fraktionerna? Ska det ta timmar, dagar eller veckor att resa mellan. Varje fraktion bygger fler och fler utposten som blir små städer så de olika gränserna närmar sig varandra. Så det var längre från början.
Det är ungefär 100 år sedan första fraktionen vaknade men då bara med en handfull personer. Den största har när spelet börjar ca 45000 innevånare.
Vad tror ni blir bäst ur ett spelar och berättarperspektiv?
Grundstoryn är kort att olika grupper vaknar upp i olika valv och byggnader (250 miljoner år i framtiden där dinosaurier mystiskt återvänt). Vissa har varit frusna, andra återskapas från gammalt DNA och klonas fram. Därefter börjar de utforska och bygga upp ett damhälle.
Det kommer finns ett antal större fraktioner som till en början är okända av varandra, alla vaknar oberoende. Allteftersom de expanderar så kommer de börja upptäcka vardera. Handel, konflikter och annat börjar. Här börjar spelet.
Det jag tänker på är hur långt det ska vara mellan de olika fraktionerna? Ska det ta timmar, dagar eller veckor att resa mellan. Varje fraktion bygger fler och fler utposten som blir små städer så de olika gränserna närmar sig varandra. Så det var längre från början.
Det är ungefär 100 år sedan första fraktionen vaknade men då bara med en handfull personer. Den största har när spelet börjar ca 45000 innevånare.
Vad tror ni blir bäst ur ett spelar och berättarperspektiv?
Last edited: