[Dinoblast] Rollformulärsdesigntest

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
1,124
Location
Uppsala
Dinoblast närmar sig redo för att speltestas, har äntligen en första version av alla skills som jag är nöjd med.
Men då rollformuläret hittils bara var en rörig härva av rader och kolumner i en tabell så tänkte jag det var dags att testa ge det en vettig design.

Har använt en process som jag tycker funkar rätt bra och kan hjälpa när inspirationen sinar genom att använda AI som konceptgenerering.

1. Jag skickar in lite referensbilder + promt ("scifi ttrpg character sheet graphical layout with lots of textboxes, hexagons, lists, white background").
Character sheet 0.1.jpgTest Design copy 2.jpg

2. Genererar lite förslag.
Capture.JPG

3. Skapar en ny design från grunden med ovan som inspiration.
Character sheet 0.2.jpg

Inte helt klart med är väldigt nöjd med det än så länge. Ska till en baksida samt lite mer fluff i bakgrunden.

Vad tycks som resultatet och har någon annan använd liknande arbetsprocess?
 

MattiasS

Veteran
Joined
9 Jul 2004
Messages
171
Location
Göteborg
Stiligt. En tanke som slår mig dock är hur mycket mindre utrymmet för att skriva levels blev, är det tänkt att bara vara ensiffriga levels?
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
1,124
Location
Uppsala
Stiligt. En tanke som slår mig dock är hur mycket mindre utrymmet för att skriva levels blev, är det tänkt att bara vara ensiffriga levels?
Tackar!

Stämmer, ett värde på 1-3 i vissa fall t.ex -2 eller +1. Som i slutändan översätts till X antal T6:or.
 
Top