Nekromanti Dinosaurier med fjädrar ser tramsiga ut

pingas

Warrior
Man flyger ca två meter bakåt när man blir skjuten. Det vet alla!

Bilar exploderar om man skjuter på bränsletanken.

Pirayor äter upp en människa på ca 10 sekunder. Kvar är bara skelettet!

Kvicksand är torrt som snus och finns i varje sandöken.

Tvåhandssvärd bärs alltid på ryggen!

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
pingas;n56495 said:
Pirayor äter upp en människa på ca 10 sekunder. Kvar är bara skelettet!
Det har börjat dyka upp rapporter om att pirayor faktiskt börjat göra detta nu, på grund av förändringar i deras levnadsmiljö.

Vad gäller dinosaurier så gillar jag dem både med och utan fjädrar. Dock gäller det att ta fjädrarna tillräckligt långt. Heltäckande fjäderskrudar i vackra färger ska det vara.

För mig fyller de två olika versionerna olika nischer. De gamla fjäderlösa dinosaurierna fyller mitt behov att jättelika reptilmonster, gärna med nedtonade, matta färger och småklumpiga och långsamma rörelser. Medan fjädersaurusarna täcker mitt behov av mördarfåglar, i grälla, lysande färger som rör sig blixtsnabbt med ryckiga rörelser.

Ond bråd död;n56777 said:
han hävdade också att man kunde stoppa pistolkulor med karate. Nu vet jag inte vad jag ska tro. :s
Klart fan man kan stoppa pistolkulor med karate. i alla fall om det inte allt för grovkalibriga kulor.

Vill man stoppa gevärskulor använd en katana. För en katana är så vass att den inte bara klyver kulorna utan till och med så vass att de 2 separata bitarna från kulan blir så chockade över hur vass den är att de tappar all rörelse energi och faller till marken helt harmlösa

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Reddokk Fheg;n56788 said:
de 2 separata bitarna från kulan blir så chockade över hur vass den är att de tappar all rörelse energi och faller till marken helt harmlösa
Alternativt far de iväg åt varsitt håll och dödar två onda lakejer.

Rymdhamster;n56790 said:
Alternativt far de iväg åt varsitt håll och dödar två onda lakejer.

Ja självklart kan detta hända om det råkar stå två onda lakejer i rätt läge för detta.
men där är en sak till. Vad folk än säger om sannolikhet och sådant. Det är faktiskt väldigt sannolikt att de skulle stå lämpligt till för detta.

Men en annan fråga. skulle detta funka likadant om spelaren var en av de onda och utrustad med en katana och en snäll kille sköt på honom. skulle kulan då kunna träffa 2 goda lakejer skulle kunna bli träffade?

Reddokk Fheg;n56786 said:
Även bilar som går på diesel.
Hur är det med elbilar?
Jag har fått för mig att elbilar aldrig används i filmer, just på grund av att de inte kan explodera.

Mannen i skogen;n56806 said:
Hur är det med elbilar?
Jag har fått för mig att elbilar aldrig används i filmer, just på grund av att de inte kan explodera.

Bra fråga. men gällande rollspel så föreslår jag att undvika elbilar så mycket det går.
Dom ät tråkiga. vill man vara lite miljövänlig så använd hybrid bilar så kan man explodera dem utan problem

Och hybridbilar är inte alltid tråkiga miljövanliga åbäken http://en.wikipedia.org/wiki/McLaren_P1

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Reddokk Fheg;n56791 said:
Men en annan fråga. skulle detta funka likadant om spelaren var en av de onda och utrustad med en katana och en snäll kille sköt på honom. skulle kulan då kunna träffa 2 goda lakejer skulle kunna bli träffade?
Bra fråga! Personligen skulle jag säga att om det var "a proper villan" så skulle det absolut kunna hända, i alla fall om det var en god minion som sköt. Om det var en hjälte är det lite mer tveksamt såvida det inte passar med lite ironi.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Reddokk Fheg;n56808 said:
Bra fråga. men gällande rollspel så föreslår jag att undvika elbilar så mycket det går.
Nu ska vi inte förhasta oss här! Tänk dig fusionsdrivna bilar. Ett skott och ett svampmoln reser sig mot horisonten. Fast det kanske inte riktigt är att räkna som "elbil".

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Hellzon;n56922 said:
Tänkte du också på Demolition man när då såg det där?
Ah yes =) Underbar känsla av totalt kaos i den filmen =) Tänkte också på exploderande bilar i fallout.