Nekromanti Diplomacy - Spelrapport

LJSLarsson

Hero
Vi krigskorrespondenter på WRNU Radio är här för att rapportera direkt från det som tycks bli den största konflikten i moderna Europas historia!

Balkanhalvön - som trodde kunna hålla sig utanför det stora kriget - har delats upp mellan stormakterna Ryssland, Österrike, Italien och Turkiet. De neutrala staterna har länge haft en dämpande fredseffekt på sitt närområde, men nu när det inte finns några buffrar mellan stormakterna är det osäkert vad som skall hända.

Den tidigare största makten var tsardömet Ryssland, men de har blivit omsprungna av det blå Frankrike i väster i och med deras annekteringar av Spanien och Portugal. Många har frågat sig varför Ryssland inte förde fram sina gränser längre i Skandinavien, men vi har källor som berättar att en administrativ miss från ledningen gjorde att armén från St Petersburg aldrig kom fram för att skickas över havsvägen in i Sverige.

Och något tycks ha hänt med den tyska ledningen. Utan att mobilisera sina trupper det minsta har de låtit Frankrike ta lukrativa Belgien samt lämnat dörrarna öppna för Italien att ta självaste Munchen. Det råder en politisk kris i Tyskland, och trupper står utan order och ser sitt land trasa sönder!

Vad kommer att hända i Balkan?

Kommer Sverige falla till Ryssland eller England?

Vilka dolda allianser och avtal har slutits utan allmänhetens kännedom?

Hur länge kommer Tyskland klara sig utan ledare?

Få reda på detta - och mycket mer - med WRNU Radio!

Lukas

Mannen i Gult
Tysken fortsätter med sin spännande taktik, är det en överkomplicerad fint eller har den spelaren försvunnit.
Den här lyssnaren är nyfiken.

LJSLarsson

Hero
Lukas;n262503 said:
Tysken fortsätter med sin spännande taktik, är det en överkomplicerad fint eller har den spelaren försvunnit.
Den här lyssnaren är nyfiken.
I den offentliga chatten genererades detta meddelande:

Admin (Spring 1902, Nov 15 2017 16:51 (GMT))
anthraxus auto_surrendered as GERMANY

Jag tolkar det som att Tysklands spelare kickats ut ur spel, och att de tyska trupperna bara kommer att stå och försvara sig på sina nuvarande positioner.

Feuflux

omjonasson.se
Jag tolkar det också som att Anth är ute och att de tyska trupperna kommer stå still. Eftersom Anth skrivit på forumet under sin spelfrånvaro så skulle det vara trevligt med en kommentar om vad som hände. Var det bara verkligen inte din kopp te?

Det är ju inte min kopp te heller, men nu har jag provat i alla fall (och läst fel i PM = gjort fel order, sant försökt supporta en flotta (från land till hav) med landarmé vilken man tydligen inte fick). Mitt grundproblem är förstås att jag är helt ointresserad av att backstabba någon, vilket inte är ett positivt särdrag just här. :)

Men jag har gjort en Robyn-cover!
I'm in the corner, watching you kick me, ooh oh oh, I'm not the country you take home, I'll keep dancing on my own.

Lukas

Mannen i Gult
LJSLarsson;n262513 said:
Jag tolkar det som att Tysklands spelare kickats ut ur spel, och att de tyska trupperna bara kommer att stå och försvara sig på sina nuvarande positioner.
Det var synd att han lämnade spelet på sådant vis, sidan har ju annars en funktion för att namn ge en egen ersättare, så han kunde ha lämnat över till någon annan om han inte ville fortsätta.

MEn jag tror er match kommer gå bra ändå, ni är ju flera som omringar tyskland och jag tror det kommer bli en spännande strid om det territoriet.

gustaf s

Warrior
Feuflux;n262515 said:
Det är ju inte min kopp te heller, men nu har jag provat i alla fall (och läst fel i PM = gjort fel order, sant försökt supporta en flotta (från land till hav) med landarmé vilken man tydligen inte fick). Mitt grundproblem är förstås att jag är helt ointresserad av att backstabba någon, vilket inte är ett positivt särdrag just här. :)
Jag är nog i ditt lag här. Jag gillar inte heller att backstabba. Det är flera år sen jag spelade, och jag minns nu att jag bestämde mig för att inte spela igen för att jag kände mig så smutsig. Nu gör jag det ju uppenbarligen iallafall. Med lite hälsosammare distans hoppas jag.

Feuflux

omjonasson.se
Ja det blir spännande att se om det blir lite mer clash över det hela. Förutom Bulgarien har det inte varit någon armé som behövt backa va?

LJSLarsson

Hero
Radio WRNU - år 1902

Åh nej! Vad är det som har hänt med världen?

Nere i Balkan tycktes en allians mellan Österrike och Ryssland inledas i och med den gemensamma invasionen av Bulgarien, men knappt hann man återvända hem till sina sönderskjutna hus innan de österrikiska och ryska trupperna slängde sig över varandra med knivarna dragna. Samtidigt darrar Turkiet inträngd längst in i vilddjurens håla och undrar när vargarna skall sluta slåss för att slutligen döda honom.

Den tyska ärkekanslern har hittats död inne på sin privata toalett och hans folk står nu helt utan beskyddare. Är det gråt och klagan vi hör när Italien annekterar allt mer tyska provinser, eller suckar av lättnad?
Problemet för tyskarna är dock att de är inklämda mellan de numera två mäktigaste världsmakterna - Italien och Frankrike. De har än så länge inte visat varandra öppen fientlighet, men det kan inte ta lång tid innan något exploderar.

Störst motgångar har Ryssland erfarit som misslyckades med sin fint mot Österrike och som förlorat viktiga områden i norr. Englands mörka flottor kom från ingenstans ut ur dimman och roffade åt sig allt de ville ha, och det kommer behövas mycket från den ryska björnen för att inte förlora mer.

Kommer Holland fortsätta vara fritt?

Vad tänker Italiens flottor göra vid den franska kusten?

Kan Ryssland bedriva krig både i norr och söder?

Vilka lömska planer har egentligen Österrike?

Få reda på detta - och mycket mer - med WRNU Radio!

Vimes

Sillkung
> SENASTE NYTT FRÅN DET STORA KRIGET <
>Tsaren kapitulerar * Frankrike förklarar Italien krig<

Det ryska imperiet, som står inför fientliga arméer på alla fronter, och som skakats av sociala oroligheter, upprorisk stämning, strike och regelrätta kravaller, har fullständigt kapitulerat. Tsaren med familj har erbjudits amnesti och de ryska territorierna väntas nu styckas upp av övriga stormakter.

Från krigets västfront rapporteras att Frankrike förklarat Italien fullskaligt krig. De båda har under längre tid varit de två ledande makterna i kriget, och Europas folk ber nu för att uppgörelsen dem emellan ska vara den slutgiltiga som ändar år av manspillan.