CapnZapp
Myrmidon
- Joined
- 3 Apr 2008
- Messages
- 4,015
Helt ok.Wenner;n87978 said:Så för att fortsätta diskussionen kring designval.
Nästa topic : Dödlighet.
Min åsikt är att spelet genom diverse designval skapar en hög Dödlighet hos både slp och ro. De val jag tänker på är följande.
1. Striderna skall vara snabba och därför är radion mellan skada och HP som den är.
2. Över tiden får slps och RPS flera alternativ till att höja skada medans den absorberande och framförallt HP poolen självt inte har samma möjligheter.
Detta ger ett större värde till diskret, avståndsvapen och initiativ. Detta behöver inte vara något dåligt, men får diverse följdeffekter.
Viktigast enligt mig är dock att man aldrig tappar känslan av vara sårbar, så som levelbaserade spel ofta och lätt gör.
Att öka din offensiva förmåga är helt enkelt inget problem, sålänge en koboldare fortfarande kan döda dig med en kniv i ögat...