Först och Främst vill jag applodera Dantes för det suveräna trådstarten och ett välbehövligt intiativ
Bra Gjort!!
Nu till mina åsikter.
Jag föredrar tempbaningar framför pemanenta baningar. Självfallet finns det överträdelser som som kräver permanent avstängning, men i dom flesta fall räcker en tvådygns avstängning. Jag själv vet med mig att (mig veterligen) samtliga inlägg som jag antingen fått PM eller modderatorinlägg har skrivits i ämnen som ligger mig varmt om hjärtat. Nästan samtliga inlägg har jag fått erkänna (För mig själv) att jag kanske övereagerat, eller varit lite för fanatisk. Summa faktura, det är väldigt lätt att klanta till det när man blir för het. tvådygns avstängning skulle åtgärda det. Här skulle varningssystemet inte vara lika känsligt, eftersom att det inte är hela världen att bli avstängd i 48timmar.
Jag håller med Han och Ripperdoc att man måste ha någon form av ärende struktur. Väldigt ofta får man känslan av att Moderatorerna håller varandra om ryggen utav principiella skäl än regler. Dessutom ser det väldigt fullt ut när det moddereras av moderatorer i trådar där dom är aktiva.
Slutligen vill jag säga att jag tycker både modderatorer och administration o Olle gör ett kanonjobb. Jag är medlem i ett antal olika forum på nätet inom jakt,fiske och hund. Utav allihopa är detta det forum som helt klart sköt snyggast och har trevligast klimat. Ni gör ett kanonjobb och är betydligt mer lyhörda en vanliga "moderatorer".
Keep up the good work!!
//Flurtis