Den tråden var [blev] solklart trolleri, tycker jag. Ämnet handlade om minityrfigurer men både textförfattaren och Vitulv började mitt i [ämnet] raljera om jämställdhet och genus på ett, enligt mig, osakligt och nedvärderande sätt.
Genus är ett ämne som är kontroversiellt och som många här på forumet har starka känslor omkring på ett eller annat sätt, och därför tycker jag det är viktigt att eventuell diskussion om ämnet förs på ett tydligt och sakligt sätt för att undvika missförstånd och destruktivitet på Rollspel.nu. Det var
inte vad som skedde i tråden om Otherworld miniatures.
Jag var personligen intresserad av
ämnet i tråden [Otherworld miniatures] men i stort sätt varje inlägg av OP och Vitulv betonade också eller endast hur larvigt det var med kvotering, genustänkande gjorde mig arg och det var i ton och kontext [minityrfigurer] svårt att bemöta på ett konstruktivt sätt. Om man inte förmår att diskutera saken på ett konstruktivt sätt kan man låta bli, tycker jag.
Ber också om ursäkt för mitt "hobbymodererande". Dantes inlägg kom nog medan jag editerade mitt eget, för jag såg det inte. Och jag skulle natuligtvis anmält tråden för moderering istället för att svara!
Huff!