Nekromanti Disneyland (after dark)

Snow

Swashbuckler
Hur ser disneyland ut år 2059. Det kan vara en ganska skön miljö att äventyra i. Vilka filmer har disney kommit ut med. Är de alla 3D-rendrerade simstim? Har animerad film (typ som disney idag) försvunnit helt?

Snow
Dead, but still walking around

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Animerade filmer

Nejdå, det står ju i boken att tecknade filmer finns. I mediakapitlet står det att man, genom att betala en smärre summa, få byta ut irriterande reklamfilmer mot tecknade filmer. Så Animerade filmer finns fortfarande. Angående Disney tror jag det börjar bli lite gammalt. Musse är ju redan 65 år, så jag tror det börjar bli lite uttjatat år 2059.

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori

hatten

Swashbuckler
Re: Retro

Tror nog att musse har "glömts bort" och återupptäckts okänt antal gånger av Disny genom sådana trick kan han bli fräsh i sinnet på den unga publick som ser han för första gången..

Livet är en gåta utan enkla svar.

Magnus L

Hero
hehe... skulle vilja se Lion King på simstim
Jag skulle inte låta Scar lura stackars lille Simba.

Grisoldare - och stolt över det

Johan K

Gammal & dryg
Jag hoppas att Diney alltid kommer att ha samma kvallite som det har nu & har samma stuk som det har. Jag tycker annars att den tappar mycket av sin charm om de byter stil.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

WolmerX

Warrior

Klockan sex och trettio börjar ett nytt spännande äventyr med Musse IV Pigg. Den fjärde i Disney dynastin /images/icons/wink.gif

/WolmerX "YESSSS! Ännu ett inlägg"

ripperdoc

Myrmidon
Tja, nu hittar jag förvisso på rakt ut i luften, men det kanske kan vara till hjälp.

Disneyworld (världens största temapark nuförtiden) ligger ju söder om Orlando i Florida. I Neotech så har det fallit atombomber i närheten, men inte tillräckligt nära. Man kan tänka sig att besökarantalet var "all-time-low" några år, men sedan bör det ha kommit tillbaka till normala värden (mer än en miljon besökare dagligen, året om).
Disneyworld omges idag av ett otal andra temaparker, som det gigantiska Universal Studios och Sea World. Med stor sannolikhet har dessa gått samman med Disneyworld, som redan består av ett antal fristående parker (Magic Kingdom, Epcot Center, MGM-studios, för att nämna några).
Disney har _inte_ förlorat sin popularitet. Som hatten sade, de klassiska figurerna lär ha upplevt några renässanser. Och Disney lär ha utvecklats i takt med världen och år 2059 vara mest inne med serien CyberMen och de 1001 tillbehör av alla de slag som finns.
Filmerna ska vara tecknade, vilket är hela vitsen, så även om modern digitalteknik tillåter väldigt mycket så håller man sig till riktigt uppspejsad animering eller 3D-animering à la Toy Story.
Disney producerar även förstås oräkneliga lättsmälta komedier om allt mellan himmel och jord, samt lika många seriösa dramor.

Disneyworld som park är _extremt_ överdriven och påkostad, samt säker. Utklädda säkerhetsvakter patrullerar området (Disneyworld är ett populärt mål för bombdåd).

Vill du veta mer? Kolla in <A HREF="http://www.disneyworld.com" target="_new">http://www.disneyworld.com</A>. Du kan också maila mig, för jag bör ha en hel del broschyrer som jag kan scanna in och maila (med kartor).

/RipperDoc - har varit där två gånger

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>

hatten

Swashbuckler

Exakt sen kan man även tänka sig att strukturen på barnfilmerna har ändrats då gamla fobier och gamla fördomar och könsroller övergivits och nya moraliska regler skrivits..

Så man kan tänka fundera vad dom skämtar om..

Livet är en gåta utan enkla svar.

Snow

Swashbuckler
Gott.. visste man kunde lita på ripper...
Ett helt nytt deläventyr läggs till i min kampanj. *grin*

Snow
Dead, but still walking around

JorreDeMojjaS

Veteran

<I>Exakt sen kan man även tänka sig att strukturen på barnfilmerna har ändrats då gamla fobier och gamla fördomar och könsroller övergivits och nya moraliska regler skrivits..</I>

så .. musse om tre generationer skall alltså vara transvestit ... så att alla barn skall fatta att vilket kön man tillhör inte speler någon roll =)

// JorrE - "kas*rera pluto"

SKIN69

Warrior

Vid det laget har han väl förmodligen genomgått ett könsbytet redan, han har ju redan påbörjat hormonbehandlingen (lyssna på rösten för f-n)

/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking