Nekromanti Ditt första inlägg

Storuggla

Champion
Re: Ditt första inlägg [OT]

"Hur gick det? Köpte du nya T20:or? Eller fortsatte ni att spela med de besatta? Huh! Spännande, man kan ju inte sluta sådär mitt i."

Det car så illa att när vi bytte tärning så vart det lika illa. Så vi tog det som antingen den mest bisarra slump-slumpen vi sett eller som att herren gud ville att Fearsome Jack Ike skulle leva vidare. Och det gör han än :gremsmile:

Storuggla, druvor i skål

Storuggla

Champion
Re: Jag upprepar mig från tidigare trådar...

"...vilket är det första bevarade exemplet på Storugglas ovidkommande kommentarer."

Ovidkommande? :gremshocked: Men första exemplet har du rätt i.

Storuggla, sen brakar björnen

Hunk

Hero
Mitt första inlägg tycker jag var både hjälpsamt och vänligt (ett tydligt tecken på att jag är en hjälpsam och vänlig själ) och kom efter ett drygt halvårs lurkande. Sedan lurkade jag i ytterligare drygt 5 månader innan jag vågade yttra mig igen. Under mina två första registrerade år här hade jag totalt hela 14 inlägg, så man kan väl knappast säga att jag var särskilt aktiv.

Jonas Ferry

Swordsman
Dogma

Mitt första inlägg var i Dogmaforumet 2005-02-23 och hette "(BIDRAG) Tempora". Det är ett tidsreserollspel som är klart inspirerat av InSpectres. Jag tror aldrig jag speltestade det slutgiltiga utförandet riktigt, men jag gillar fortfarande idén på klassiska MiB som får dra på sig kråsskjortor för att reda ut en paradox någonstans i rumstiden på 1700-talet.

Sen postade jag snabbt två bidrag till i samma Dogmautmaning, nappade på en tråd om Forge-spelet Donjon och pratade spelmakande. Jag lurkade inte alls innan dess, eftersom jag fått höra Tobias (Gurgeh) skräckhistorier om forumet. Av någon anledning är det inte lika roligt att berätta om de bra grejorna, så det blev ofta hemska historier om urspårade trådar och tröstlösa diskussioner. Men man ska också säga att han fick mig att börja läsa och skriva här, i och med sina Dogmaprojekt som fick mig sugen.

Kul att minnas tillbaka, även om det för min del ännu inte är så långt.

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Det här var mitt första inlägg i den "nuvarande" formen av forumet.
första inlägget
2000-05-22 10:22

>>>>Jag tycker att det skall vara en självklarhet att ett rollspel skall vara användbart, i de flesta avseenden, med bara grundboken till hands. Detta går inte i Eon (det går tanurligtvis men det är svårt). Där nämns nästan inget om världen Mundana. Blir lite svårt om man inget vet om världen.>>>

Bara en tanke, bara för att du inte har en världsbeskrivning så är det omöjligt att spela spelet? Jag bara undrar? För min del så är en bra världsbeskrivning ett hugamungus plus, men inte ett omöjligt hinder. Och ja, vi spelade Eon innan vi hade Mundana boken. Men jag håller med om att det är mycket av världsbeskrivningen som gör spelet, men en för välbeskriven värld kan väl också förhindra mycket i spelet. Speciellt om man gör som vi - spelar på gehör...

Lady Silver Wolf

och jag vet inte ärligt talat om jag fullständigt står för uttalandet idag. Men man är väl inte mer än människa. :gremsmile:
Dessutom var det inte mitt absolut första inlägg, jag menar forumsversionen innan hade fått höra mycket av mig... :gremsmile:

Men det är klart, man kan alltid förändra sina åsikter och man kan alltid förändra sin uppfattning. Men mycket som jag skrivit förr har jag inte ändrat ståndpunkt på.... jag kanske skulle ha lämnat tråden tidigare än jag gjorde då... :gremfrown:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: Dogma

Jag lurkade inte alls innan dess, eftersom jag fått höra Tobias (Gurgeh) skräckhistorier om forumet. Av någon anledning är det inte lika roligt att berätta om de bra grejorna, så det blev ofta hemska historier om urspårade trådar och tröstlösa diskussioner.
Till mitt försvar vill jag säga att de urspårade och meningslösa diskussioner jag talade om oftast låg på något annat forum.

/tobias

Rosen

Myrmidon
Var det inte en liknande tråd uppe för inte så länge sen?

Iaf, mitt första inlägg finns här.
Jag är väl relativt nöjd med det, men så var jag 35 år när det skrevs och har inte bytt ståndpunkt i frågan sedan dess.

--
Åke