Tre liv i ett!
Tim Robbins i rollen som Krille. Han är väl inte helt lik, men han har en återhållsamhet samtidigt som han kan explodera om han vill.
Tim Robbins i rollen som den coole kille som Krille vill vara.
Miranda Otto som Krilles eviga fantasikompis Tuva. Där är det väl mest svansen som saknas, och kanske lite mer rött i håret.
Filmen skulle bli en skum historia om en nördig ensamstående killes relation till en rävsvansad fantasifigur och till resten av verkligheten som inte kan se henne och vad han egentligen skulle vilja göra men aldrig vågar. En hel del av handlingen skulle förmodligen visas som en inre dialog, där Tim Robbins och Miranda Otto diskuterar de handlingar som en extra Tim Robbins utför och därmed visar vad den första Tim Robbins skulle vilja göra.
Favoritscen:
KRILLE: (jobbar med bildbehandling) "Snutten, kan du hämta cola åt mig?"
TUVA: "Näpp! Jag finns ju inte, jag är ju bara en fantasifigur!"
KRILLE: (uppgivet) "Fan. Jag visste att det var något."
TUVA: (kramar om Krille bakigfrån) "Men det gör inget. Jag tycker om dig i alla fall."
KRILLE: (fortsätter att bildbehandla) "Jag skulle bli förvånad annars. Jag har ju fantiserat ihop dig."
TUVA: (förnärmat) "Du, det blir kallt i sängen inatt om du fortsätter sådär." (går därifrån)
KRILLE: (tittar förvånat upp) "Kan fantasifigurer göra sådär?"
TUVA: (i dörröppningen) "Vad trodde du? Mansgris!" (går ut och slänger igen dörren)
KRILLE: (tittar mycket förvånat mot dörren, fortsätter sedan att bildbehandla)
TUVA: (öppnar dörren, stoppar in huvudet och ropar) "Och det är ingen idé att spela svårfångad!" (slänger igen dörren igen)
KRILLE: (går och hämtar cola själv) "Fantasifigurer!"