Nekromanti Diverse karaktärer från ett mutant äventyr.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Det är alltid trevligt att lyssna till karaktärsbeskrivningarna innan man drar igång en ny kampanj, men en bild säger ju mer än tusen ord.

Därav tänkte jag slänga upp några sköna bilder som jag nyligen funnit bland andra viktiga papper.

Vår spelgrupp är belönad med en skapligt dugliga tecknare som gärna skissar upp alla karaktärer under spelets gång. Allt som oftast blir det smutsiga bilder, men vi är ju väldigt smustiga också!

På bilden från vänster:
Urgan Lebel, Brad Wickers, "Fantomen", Eddie Kimmel, Vet-Fox-Ray

Attachments

solvebring

Superhero
Haha! Fan vad sköna! Gillar den ruffiga och skönt cartooniga stilen. Finfina bilder, väldigt mycket "skitig" stämning i dem, ja. :gremsmile:
Sådana här ruffa men mycket talande bilder vill man se mer av.

Johan K

Gammal & dryg
Är det bara jag som får lite vibbar av att M:UA goes Svenil RPG?? =)
Sköna karaktärsbilder, för övrigt.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Johan K said:
Är det bara jag som får lite vibbar av att M:UA goes Svenil RPG?? =)
Sköna karaktärsbilder, för övrigt.
Dina vibbar kanske kan besvaras om jag inte vore en sån Noob som inte förstår vad du menar?

Johan K

Gammal & dryg
Svenilrollspelet är ett svenskt rollspel, med en stor portion humor som driver med oliak karaktärer ur samhället..
Tycker att dina målningar påminner lite om detta spel.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Aha! Man lär sig nått nytt varje dag på detta magnifika forum, och Svenilrollspelet är nått jag skall söka upp per omgående.

Det här gänget är ett avskrap från Mutant 2089, och visst är det en massa humor i vårt upplägg.

"Fantomen" är ju den absolut bildskönaste och härligaste karaktären. En PSI-mutant som bott i en grotta hela sitt liv, och har en samling vhs-band + serietidningen Fantomen på lager. Han tror sig fortfarande leva kvar på det goda 1900-talet, och äger dessutom en Fantomen-dress-replika.. Hur skön som helst!

Konrad Konvalj

Myrmidon
solvebring said:
Haha! Fan vad sköna! Gillar den ruffiga och skönt cartooniga stilen. Finfina bilder, väldigt mycket "skitig" stämning i dem, ja. :gremsmile:
Sådana här ruffa men mycket talande bilder vill man se mer av.
Tror mycket av den ruffiga stilen kommer från att vi alltid kör på linjerat papper med kaffe fläckar på. Dina målningar är på alla sätt mycket fagrare. Sen är det ju en form av konst att kunna måla så pass skitigt som vi vill ha det. Mycket smuts och lort. Mmm magnifikt!