Nekromanti djupets fasor

Xellion

Veteran
jag skulle bara vilja fråga om mörkrets fasor är en bra modul.jag vill veta lite om vad den handlar om osv
och sen så undrar jag om någon har den i bra skick till salu
jag är nämligen ute efter moduler till dod expert och gamla dod,och djupets fasor lät(p.g.a namnet)intressant och spännande

DunkLspiel

Veteran
Djupets fasor utspelar sig nästan helt i ett enormt underjordiskt grottsytsem och innehåller allt från en underjordisk stad och grottalver till vättar och odöda. Det går väl ut på att man ska leta efter nån skatt och sabba en dödsriddares planer, om jag inte minns fel.
Äventyret i sig är väl ganska kul om man gillar klassiska expert-äventyr och det gör man ju.

'Beter man sig dumt får man respekt'

Gurrgel

Veteran
Här är lite info som jag har hittat om det, det finns på http://www.hobbyspel.com/antikvariat/ och kostar 175+frakt.

--------------------------------------------------------------------------------

Äventyret Djupets fasor för dig långt ner i underjorden. Det utspelar sig i urgrottorna, fjärran från markens solbelysta nejder. Här möter rollpersonerna underjordens varelser i en skoningslös konfrontation. Äventyret innehåller också en beskrivning av staden Nordsal och av olika varelser som lever i underjorden.

kalcidis

Hero
Det är att ta i. Men den var faktiskt inget vidare. Den var ju inte dåligt skriven bara så jävla tråkig.

mvh
/joakim kalcidis

Vindhand

Myrmidon
Hmm, jag tappade tyvärr bort den för länge sedan (lånade ut den till någon) men jag vill minnas att jag hade riktigt kul med den. Jag vet inte riktigt vad som skulle vara så dåligt med den...
Visst är det en _grotta_ involverad och det är ju något folk brukar se ned på men i övrigt ser jag inga stora fel med det... I.o.f.s var det ett tag sedan jag läste det...

Milrik

Veteran
Tycker det är ett rätt ordinärt äventyr av Äventyrsspel.
Är väl ingen riktig höjdare, men inte heller tycker jag det är ett rejält bottenapp.
Huvudäventyret går iaf ut på att man i samband med jakten på en försvunnen dvärgkoloni råkar leta sig ned i ett grottsystem och där stöter på en Dödsriddare som försöker svälta ut en stad som finns i grottsystemet.
Sedan finns det även en rad sidoäventyr man kan lägga in, grottsystemtet bebos även av vättar, grottalver osv.

Milrik av Remos

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan