Nekromanti Djur som saknas

Fahnen_UBBT

Veteran
Personligen hoppas jag att Vilddjur och Bruksdjur blir så mycket mer än bilder och rutor med stats. Man skulle med enkelhet kunna tillföra intressanta kulturella aspekter i en sådan modul. Jag menar, se bara på folktron och mytbildningen kring våra egna jordiska djur. Att inte ta med den aspekten i en modul om djur vore otroligt fattigt. Sen så skulle det kunna ge intressanta vinklar av olika folk om hur de behandlar djuren och vad för funktion de fyller samt vem, vad man vet, som var först med att domesticera ett visst djur. Det kanske inte i sig är en jättesexig detalj men i ett större sammanhang är även sådan intressant...

...åtminstone om man som jag är intresserad av kulturella, historiska, sociala mm aspekter av fiktiva samhällen. :gremsmile:

Jehorius

Veteran
Stämmer bra Ymir, precis dessa böcker xD

Iavhe, som är glad över att ha fått sin nya trenchcoat.

Fahnen; Typ som Mûhadinernas fågelfetischer? :gremshocked:

Poseur

Swashbuckler
Mûhad har inte så mycket fågelfetisch då :gremgrin:

Senast vi spelade så blev RP´s välkomnade i en Kefal´s fästning efter det att en SlP erbjudit sitt kunnande på knagglig momolanska. När en utav RP´s presenterar sig(ingen kan mûhadinska) så säger han sitt namn " Khagan, grovsmed"
Dessutom har han en falk till familiar som synts på hans axel.
Så den bildade hovmannen som tar emot honom tror att han är en Khagan(Raunisk furstetitel) och adlig, då endast högadeln i Mûhad får använda sig utav tama falkar. Och att hans namn är "Grov-smed".

/Poseur älskar kulturkrockar

Poseur

Swashbuckler
Re: Svärmar (lätt OT)

Jag menar, vad skulle DU göra om två hundra spindlar kom kravlande ur väggarna mot dig?

Dö! Eller hoppas på att jag dog väldigt fort.
Funkar inte det skulle jag spasmiskt kasta upp mitt maginnehåll på dem.

/Poser-sjukt spindelrädd.

Fienden

Hero

Poseur said:
Jag menar, vad skulle DU göra om två hundra spindlar kom kravlande ur väggarna mot dig?

Dö! Eller hoppas på att jag dog väldigt fort.
Funkar inte det skulle jag spasmiskt kasta upp mitt maginnehåll på dem.

/Poser-sjukt spindelrädd.
... Det är ju en variant. Jag tänkte mer på "springa som fan", men dö fungerar ju också antar jag.

Dark Lotus

Warrior

Eller vad händer om man krossar en massa spindlar kommer det regn eller kommer det solsken? återstår att bara se efter ha manglat ett par dussin av dom...