CapnZapp
Myrmidon
Sorry men detta är alldeles för vagt för mig.Will there still be a mental balance score? Not in the sense of a scale from -500 to +500. The way KULT: DIVNINTY LOST approaches the God-origins of mankind requires a more fluid, dynamic way of presenting the Illusion, and the power of see past it.
Jag fattar inte svaret. Om det inte är "nej, det kommer inte finnas någon mental balans alls överhuvudtaget längre" ni menar.
Att ha en numerisk skala är (för mig) självklart inte det viktiga.
Det centrala med den ursprungliga mekanismen är att man kan närma sig sanningen från det mörka och det ljusa hållet, så låt mig fråga:
Will there still be a dualistic approach to the God-origins of mankind?
Jag kan nämligen tänka mig att ni erbjuder en dröse upplysta arketyper och lämnar det till spelaren/världen att avgöra om dessa är "ljusa" eller "mörka". Men då har ni frångått kärnan i den ursprungliga idén. Så min fråga gäller specifikt om det finns många sätt att uppnå gudomligheten, alla unika, individuella och likvärdiga... eller om ni behållt ursprungsidén, och exempelvis kategoriserar alla dessa arketyper såsom antingen "ljusa" eller "mörka" (eller på något annat förstärker tanken på dualistisk upplysning)?
Om ni ogillar den fundamentala grunden med orginal-KULTs Mental Balans är det väl okej, om ni kör med öppna kort och säger detta tydligt.