God45 said:
trevligt att kunna hjälpa till
Kan jag ställa en nyfiken fråga? Varför Warcraft världen? Har du spelare som är nya men spelat WoW länge?
Jag vill liksom inte kalla Warcraft världen ytlig men The Alliance dyrkar "The Light" som är allmänt goda saker
Jag vill påstå att Warcraft har en av de mer väutvecklade världarna jag stött på, om man läser på lite...
Well, när det kommer till religionen, så har du bland annat Scarlet Crusade, som är "Holy Light" fanatiker och häldre slaktar nattalverna och tvärgarna än att slåss sida vid sida med dem.
Dvärgarna har sin titan-religion, typ "Stora jättar och gudar högg oss ur stenen för att vakta världen ed byggt åt oss".
Natt alverna dyrkar månen, och har av lika mycket religös övertygelse, och lika del personlig erfarenhet, börjat säga att Arcane magi, som har sitt ursprung hos demonerna, är farligt, eftersom det var Arcane magin som fällde det gamla alv imperiet och satte den första cataclysm:en i rullning.
Orkerna har vänt sig från sin krigiska demondyrkan, och gått tillbaka till sin naturistiska och fredsälskande shamanistiska religion, vilken de delar med de nyfunna Tauren, och deras gamla allierade, voodoo dyrkande Troll-vänner.
Scarlet Crusade, som brukade stå med alliansen, har blivit för fanatiska för att Stormwind ska kunna stödja deras kamp, Nattalverna, som inte dök up förän nyligen (jag spelar strax efter warcraft 3), verkar fortfarande vara mystiska, så alliansen vill egentligen inte ha för mycket med dem att göra.
De fria Undead har tekniskt sett ingen allians med någon, men har ambassadörer från både Alliance och Horde. och tycker egentligen inte så värst mycket om någon av dem.
De människor som bosatt sig i den nya Alliance kollonin i Kalimdor, är lojala till Jaina Proudmoore, som vill se ett vapenstillestånd mellan horden och alliansen, eller ännu häldre, en varaktig fred, vilket betyder att hon går rakt emot Stormwinds agressiva synsätt, och därför blivit ovän med kungen.
utöver dessa har vi The Steemwheeld Cartell, alla världen Goblins och derasolika affärsimperium, som bara bryr sig om kriget eftersom man kan tjäna pengar på att sälja vapen till båda sidor.
Scourge, lett av Arthas, en människoprins, besatt av Ner'zul, "The litch king", en odöd orkisk necromancer, vill omvända och döda hela världens befolkning för att skapa ett "Undead Paradise".
The burning legion, som har gjort sig skylldiga till Alvernas fall, orkernas krigiskhet, The Litch Kings och Scourges födelse, söndrandet av orkernas hemland Dranaei, och i princip allt annat ont i världen. Dessa har som uppgift av en korrupt Titan gud, att förstöra allt som är vackert och levande, allt som titanerna skapat. de vill altså driva mot apockalypsen.
Det fins fler som vill det. "Twilights Hammer" är en organisation som vill döda allt levande för att de gamla gudarna, från tiden innan titanerna, ska kunna återta sin plats i världen.
etc...