anth
Vetefan
Re: DnD 4E / Essentials i Stockholm, 1:a spelmötet
Eksem, lyssna på Dante - han är klok.
Eksem, lyssna på Dante - han är klok.
Själv jobbar jag till kvart i två på söndag. Hur länge tänkte folk köra på söndag om det blir av? Om jag kommer runt 15 och vi bryter runt 17 funderar jag nog på att banga, oavsett hur trevliga ni är.anth said:Avslutningsvis: är det rätt uppfattat att alla har 1000 xp, nästa gång blir sön 06 jan 13:00 på dragons lair och vi då börjar i Sharn?
Jag kan tänka mig att spela 15-20.Hellzon said:Själv jobbar jag till kvart i två på söndag. Hur länge tänkte folk köra på söndag om det blir av? Om jag kommer runt 15 och vi bryter runt 17 funderar jag nog på att banga, oavsett hur trevliga ni är.
Jag gjorde det enkelt för mig - man får + ½ level, jag la in den bonusen direkt.Jarl said:Kollade precis på din karaktär på Obsidian, tänkte bara påpeka att du verkar konsekvent skrivit +1 för mycket från grundegenskaperna; 18 ska ge +4, inte +5, 11 ger ingenting osv.
Men det är skillnad på modifier (utan +½ level) och ability check bonus (med +½ level).anth said:Jag gjorde det enkelt för mig - man får + ½ level, jag la in den bonusen direkt.Jarl said:Kollade precis på din karaktär på Obsidian, tänkte bara påpeka att du verkar konsekvent skrivit +1 för mycket från grundegenskaperna; 18 ska ge +4, inte +5, 11 ger ingenting osv.
Meh - jag som var så glad över att jag började göra mer skada.Dante said:Men det är skillnad på modifier (utan +½ level) och ability check bonus (med +½ level).
T.ex. skadebonus använder modifiern rakt av, utan bonus för level.
Har uppdaterat OP.Jarl said:Kollade precis på din karaktär på Obsidian, tänkte bara påpeka att du verkar konsekvent skrivit +1 för mycket från grundegenskaperna; 18 ska ge +4, inte +5, 11 ger ingenting osv.
Majestic Word är Healing, betyder det att det bara är +4? (har boken utlånad så jag kan inte kolla)Jarl said:Nästan rätt, du får inte lägga half-level på saker som helning, bonus från powers etc om det inte uttryckligen står så. Intellect Fortress t.ex. ger dig +4 till ditt defence.
Ja det är bara +4.anth said:Majestic Word är Healing, betyder det att det bara är +4? (har boken utlånad så jag kan inte kolla)Jarl said:Nästan rätt, du får inte lägga half-level på saker som helning, bonus från powers etc om det inte uttryckligen står så. Intellect Fortress t.ex. ger dig +4 till ditt defence.
Oppsalut, men jag orkade inte gå och kolla i regelbokenDante said:Det är väl enklare att räkna upp när man fårlägga till halva leveln?
De får de göra.anth said:Regelfrågor:
- Får de slåss med versatile weapons (de som gör 1d10 i skada) i varje hand? (jag säger ja, men vill dubbelkolla)
Verkar bara finnas just Weapon Proficiency: Bastard sword.anth said:- Bastardsword är ett superior melee weapon så det krävs en feat för att använda. Finns det någon feat som har som bieffekt att man får proficiency i bastardsword?
Kan vara vettigt tycker jag iallafall, åtminstone om du har en väldigt bra encounter power på lageranth said:Värdsliga ting:
Jag har hittat något som verkade intressant, en consumable crystal i PHB3 (kommer inte ihåg vad den hette) för 40 gp.
Den gör att jag återfår 2 power point om jag missar totalt med en augmentable discipline.
En psychic class "encounter power" är ju att lägga power points sina at-will powers.
Låter det vettigt att lägga 40 gp på att återfå en missad encounter power? (jag känner mig fortfarande som en noob så jag frågar er)
OK, om ingen opponerar sig köper jag 2 kristaller a 40 gp st, och vi har kvar 280 gp i kassan.Jarl said:Kan vara vettigt tycker jag iallafall, åtminstone om du har en väldigt bra encounter power på lageranth said:Låter det vettigt att lägga 40 gp på att återfå en missad encounter power?