Nekromanti DnD 4E / Essentials i Stockholm, 1:a spelmötet

anth

Vetefan
Re: Krönika, del 2

Kyoblifos said:
Är det spikat att sällskapet hänger på Dragons Lair nu?
Inget är spikat mer än en vecka framåt - men hittills har det bara blivit Dragons Lair.

Vilket påminner mig om något helt annat: Eksem - vad gäller för medlemskap i Dragons Lair nu i februari?

anth

Vetefan

Kyoblifos said:
Äåker nämligen hem från Dalarna på söndag så om jag lika gärna kommer in på tc vid en passande tid kan jag väl ta mig vidare när jag ändå är där
Bara så du vet - vi sitter normalt längst in. Om du inte hittar oss har du inte gått tillräckligt långt in.

Kyoblifos

Veteran

anth said:
Kyoblifos said:
Äåker nämligen hem från Dalarna på söndag så om jag lika gärna kommer in på tc vid en passande tid kan jag väl ta mig vidare när jag ändå är där
Bara så du vet - vi sitter normalt längst in. Om du inte hittar oss har du inte gått tillräckligt långt in.

Okej, mitt första uppdrag är att hitta till Dragons Lair sen kanske jag kommer dit innan er så får någon visa i sådant fall men är det nån entréavgift i någon form?

Eksem

Champion

Information om medlemsskap finns här:

http://www.dragonslair.se/forening.php

I korthet så behöver man vara medlem i föreningen, vilket man kan bli via hemsidan och det är gratis.

Sedan behöver man lokalkort, eller dagspass. Lokalkortet kostar 250:- per år (om man köper det nu, det blir billigare varje kvartal). Dagspass, om de fortfarande har dem, c:a 25:- eller så.

Det är inte 100% säkert att de hunnit fixa lokalkort till på söndag, de brukar vara lite sena med sådant, men det är bra om vi alla är medlemmar i vilket fall.

Hellzon

Långsamma Vargen

Eksem said:
Hur känner ni inför c:a 15-19 då?
Jag ställer mig positiv till ett sådant förslag.

Edit: Gällande medlemskap så har jag iallafall sökt nu. (Varför lämnade vi mailadresser förra gången? :p)

Kyoblifos

Veteran

1. Är alla okej med att jag sitter och glor med ett tag? visade sig att vägen dit var relativt lätt: Rådhuset + ett par hundra meter.

2. Om ni inte är säkra på om de har kvar dagskort och inte heller säkert att de hunnir fixa lokalkort tills på söndag antar jag att ni hitills fått gå in gratis?

anth

Vetefan

Kyoblifos said:
1. Är alla okej med att jag sitter och glor med ett tag? visade sig att vägen dit var relativt lätt: Rådhuset + ett par hundra meter.

2. Om ni inte är säkra på om de har kvar dagskort och inte heller säkert att de hunnir fixa lokalkort tills på söndag antar jag att ni hitills fått gå in gratis?
1. Glo på - vi är vana vid att folk glor. Rollspelare är tydligen en väldigt sällsynt art som man sällan ser utöva sin hobby på offentliga platser - det är alltid någon som stannar och glor. :gremsmile:

2. Jag är ganska säker på att det löser sig. de VILL ju ha dit spelare.

Eksem

Champion

Som jag förstår det kommer följande spelare imorgon:

Jarl
anth
"anths polare" (ej på forumet)
Hellzon
Catboots
"Danne" (ej på forumet)

Stämmer detta?

G

Guest

Guest

Jag kommer inte kunna delta tyvärr.

Addendum: Jag kikar eventuellt förbi om jag kommer fram till stan innan spelslut. Om inte annat för att säga höj och ta en mugg blaskigt avgrundskoffein.

Kyoblifos

Veteran

Jag lär vara där, står väl utanför DL och rekar ett tag innan jag tar mig in ifall jag inte får nått resultat så får jag väl försöka leta på er på nått sätt.

Eksem

Champion

Ingen mening med att stå utanför och reka, utan du gör så här:

Gå in genom dörren. Där finns skåp med små figurer, framför dig ser du lite bord och potentiellt några nördar. Gå förbi dem in till ett rum fullt med datorer.

Härifrån kan du se en trång butik, en gång till toaletter samt om du går in en bit längre in ser du en trappa nedåt.

Gå nedför trappan. Du kommer till ett större rum fullt med bord. Gå till vänster tills du kommer till en gång in till ett rum som är till för att måla små figurer i. Gå genom det rummet.

Du är nu i ett rum fullt med bord för figurspelande. Passera dessa och du kommer till ett rum med arkadspel. Passera även dessa tills du är riktigt djupt i lokalen.

Nu har du förmodligen hittat fram till där vi sitter :gremsmile:

Kyoblifos

Veteran

Okej, blir att skriva ner den där rätt så ingående beskrivningen =P
Kommer antagligen vara där innan 15:00 så min inte allt för vattensäkra plan var att försöka se Eksem som jag sett lite på bilder vilket låter som ett recept för fail men det kommer väl visa sig nu när jag har en vägbeskrivning :gremwink:

anth

Vetefan

Stämmer.
H-orc barbaren är i princip färdig, han står och velar mellan 2 feats och har inte kommit på något bra namn på rollpersonen ännu.
- och så är han sur över att den klassiska orc-guden gruumsh inte finns i Eberron. :gremsmile:

Sedan har jag suttit i telefon i en timme nu och försökt förklara vad som skiljer 4E-reglerna från 3E - och får bara som svar: ... men ... det är helt ologiskt ju. :gremshocked: - så förvänta er en person som är mer 4E-noobig än jag. :gremlaugh:

Hellzon

Långsamma Vargen

Kyoblifos said:
min inte allt för vattensäkra plan var att försöka se Eksem som jag sett lite på bilder
Resten av oss är tyvärr inte alltför lika våra avatarer, annars vore det ju ganska enkelt.

Kyoblifos

Veteran

Hellzon said:
Kyoblifos said:
min inte allt för vattensäkra plan var att försöka se Eksem som jag sett lite på bilder
Resten av oss är tyvärr inte alltför lika våra avatarer, annars vore det ju ganska enkelt.
Fan, jag som gillade din frisyr =(

Hellzon

Långsamma Vargen

Tjo!

Har kollat tidtabellen lite så här i sista timmen och verkar anlända till stationen tio i tre. Kanske blir några minuter över tre som jag kommer till DL, plus några minuter om jag måste köpa årspass för att komma ner i källaren.

Ses!

Kyoblifos

Veteran

Right... jag hittade DL och tog mig in i dess djupaste delar. Jag kom in i rummet där det stod en massa folk och spelade 40k tror jag men när jag skulle gå vidare fann jag att min väg var totalblockerad av millimetertjock plast varpå det satt en lapp som berättade att de höll på med ett stambyte och att man skulle ge faen i att ställa ner stolar och bord. Efter en kort stund av 40k-tittande lämnade jag DL i hopp om att jag inte gjort fel som inte kikat bakom plasten.
Men nu när jag kommit hem och ser avsaknaden av folket på forumet misstänker jag att jag är den enda som lät mig stoppas av den ondskefulla plasten.

Eksem

Champion

Jo, vi gick istället till där vi träffades första gången och spelade där istället, jag ber om ursäkt för att vi inte hade något sätt att meddela detta till de som inte var närvarande :gremfrown:

Kyoblifos

Veteran

1. Okej, så DL som spelplats är borta ett par veckor framåt då. När blir nästa spelmöte och blir det på stället nära Hötorget?
2. Förövrigt tar jag gärna någons mobilnummer, att föredra vore Eksems, så att jag kan slänga iväg ett sms nästa gång jag går vilse. Förstår dock om du inte vill ge ut det och i så fall kan jag ge dig mitt så kan väl du smsa mig eller något om liknande ändringar skulle komma :gremtongue:

anth

Vetefan

Kyoblifos said:
1. Okej, så DL som spelplats är borta ett par veckor framåt då. När blir nästa spelmöte och blir det på stället nära Hötorget?
2. Förövrigt tar jag gärna någons mobilnummer, att föredra vore Eksems, så att jag kan slänga iväg ett sms nästa gång jag går vilse. Förstår dock om du inte vill ge ut det och i så fall kan jag ge dig mitt så kan väl du smsa mig eller något om liknande ändringar skulle komma :gremtongue:
Idag bestämde vi preliminärt torsdag vid hötorget.
http://www.doodle.com/2hrhw6mdt3fn6fbt