Nekromanti DnD 4E / Essentials i Stockholm, 1:a spelmötet

Hellzon

Långsamma Vargen
Re: Krönika, del 2

Förresten snokade jag lite om huruvida en ande kan bli uppslukad av en gelkub. De här jepparna har en bra sammanfattning av hur anden fungerar. Noterbart:

Q: Can my SC be pushed, pulled, slid, slowed, stunned, dazed, blinded, deafened, petrified, or take ongoing damage?

A; No. It can only be damaged and only you can move it according to the rules on page 120
of PHB2. If it takes 10 + 1/2 your level in damage then it is dismissed and you take damage equal to 5 +1/2 your level
Mao kan den inte bli "grabbed", och inte ta ongoing damage. Vilket leder till den koko-effekten att anden är jättebra på att blockera gelkuber - den måste ju bli manuellt ihjälslagen först.

anth

Vetefan
Re: DnD 4E / Essentials i Stockholm, 1:a spelmötet

Har börjat med krönikan för sista spelmötet.
Skrev om slutet på del 2 och introducerade Skelm och Gulg. Började med äventyren i Sharn i del 3 - hinner förhoppningsvis skriva färdigt i morgon kväll.

Kyoblifos

Veteran
Re: Krönika, del 2

Så imorgon, vid det superhemliga stället nära das hötorg. Om herr Hellzon kan vara vid Hötorget ca halv åtta, när börjar ni spela?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Använd gärna PM

Förlåt att jag lägger mig i er diskussion, men jag tycker nog att ni borde använda PM-funktionen för att bestämma var och när ni ska träffas för att spela. <div>
</div> <div>Sånt har nämligen väldigt lågt intressevärde för resten av forumets användare. </div> <div>
</div> <div>Detta forum är, som namnet gör gällande, främst till för krönikor och spelrapporter. </div>

Kyoblifos

Veteran
Re: Använd gärna PM

Dante said:
Förlåt att jag lägger mig i er diskussion, men jag tycker nog att ni borde använda PM-funktionen för att bestämma var och när ni ska träffas för att spela. <div>
</div> <div>Sånt har nämligen väldigt lågt intressevärde för resten av forumets användare. </div> <div>
</div> <div>Detta forum är, som namnet gör gällande, främst till för krönikor och spelrapporter.
</div> <div>Råger that, jag tror vi har ett PM rullandes bara att jag glömt det och skrev här i stället så mitt fel :gremwink: </div>

anth

Vetefan
Re: DnD 4E / Essentials i Stockholm, 1:a spelmötet

Del 3 färdig, säg till om ni hittar några fel.

Namnfrågor:
Visst heter prinsessan Linnea?
Hur stavas prinsessans kontakt - Malen Tor?
Hur många termer vill ni ha på engelska? Halfling eller halvlängdsman?