Ond bråd död
Swashbuckler
1an är bäst av den anledning du nämer. Jag tycker också om att skalan är lite mer detaljerad.
2an är rätt ok också.
2an är rätt ok också.
Standard: Roll 4d6, discard the lowest die result, and add the three remaining results together. Record this total and repeat the process until six numbers are generated. Assign these totals to your ability scores as you see fit. This method is less random than Classic and tends to create characters with above-average ability scores.
Classic: Roll 3d6 and add the dice together. Record this total and repeat the process until you generate six numbers. Assign these results to your ability scores as you see fit. This method is quite random, and some characters will have clearly superior abilities. This randomness can be taken one step further, with the totals applied to specific ability scores in the order they are rolled. Characters generated using this method are difficult to fit to predetermined concepts, as their scores might not support given classes or personalities, and instead are best designed around their ability scores.
Heroic: Roll 2d6 and add 6 to the sum of the dice. Record this total and repeat the process until six numbers are generated. Assign these totals to your ability scores as you see fit. This is less random than the Standard method and generates characters with mostly above-average scores.
Dice Pool: Each character has a pool of 24d6 to assign to his statistics. Before the dice are rolled, the player selects the number of dice to roll for each score, with a minimum of 3d6 for each ability. Once the dice have been assigned, the player rolls each group and totals the result of the three highest dice. For more high-powered games, the GM should increase the total number of dice to 28. This method generates characters of a similar power to the Standard method.
Purchase: Each character receives a number of points to spend on increasing his basic attributes. In this method, all attributes start at a base of 10. A character can increase an individual score by spending some of his points. Likewise, he can gain more points to spend on other scores by decreasing one or more of his ability scores. No score can be reduced below 7 or raised above 18 using this method. See Table: Ability Score Costs for the costs of each score. After all the points are spent, apply any racial modifiers the character might have.
Mitt rekord är 14 döda karaktärer och ett förlorat ben på 4 timmar Men det var på ett con och i ett dungeon crawl scenario där rollspelande var förbjudetDanielSchenström said:Inte bara spelstil, vi har tillräckligt många Player's Handbook. Men till den mån det gäller spelstil så har vi aldrig haft behov av att göra 4 nya rp på en kväll om det inte är inför en ny kampanj. 3 är vårt rekord, i Gamma World 3. Samma spelare, och den mest långlivade av karaktärerna hetet Kazi Kazi Kamikaze och försökte dö fortare än föregångaren (10 minuter speltid) men misslyckades.God45 said:Jag upplever att när någon rullar upp kvällens fjärde karaktär är det rätt bra att alla kan hålla character creation processen i huvudet. Men det handlar om spelstil
Håller med. Fast det finns spel där det funkar just så. True20 t ex (Väl?).Ymir said:Ta för tusan bort de meningslösa jävla attributen och reducera hela systemet till att bara handla om bonusarna
Som sagt så funkar mitt QuestCore i stort sett så...Organ said:Håller med. Fast det finns spel där det funkar just så. True20 t ex (Väl?).Ymir said:Ta för tusan bort de meningslösa jävla attributen och reducera hela systemet till att bara handla om bonusarna
/Anders