DnD blir verkligen "alltid" DoD

Jag brukar säga att det är samma sak när oinsatta frågar, för skillnaden är inte intressant för dem föreställer jag mig.
"Jo men du förstår alltså i DnD så skall man slå högt på en D20 när man skall hugga huvudet av en goblin och om man slår 20 då är det jättebra, men i DoD skall man slå lågt på en D20 och då är det dåligt att slå 20, så det är en enorm skillnad, två helt olika spel!"

God45

#PrayersForBahakan
Det är bättre än Football/Soccer grejen i alla fall.

Vi får gå igenom Fria Ligans årsrapport och se om de har någonting i still med "Muta till översättare" bland utgifterna.
Vi får nog försöka kvittot Malmberg utfärdade...med lite tur står det där hur länge villkoren för övernkommelsen gäller för det underjordiska översättargillet

lupmet

Swordsman
I fallet för trådstarten kan nog felkällan stavas AI; tror ni inte att serien är maskinöversatt och att AI:n har lärts upp på alla diskussioner om att "D&D översätts som DoD"…? 😏

I fallet för trådstarten kan nog felkällan stavas AI; tror ni inte att serien är maskinöversatt och att AI:n har lärts upp på alla diskussioner om att "D&D översätts som DoD"…? 😏
Tveksamt med tanke på hur "etablerad" den översättningen är....sen 40år...