Nekromanti DnD Minis

Dimfrost

Special Circumstances
Det spelas inte särskilt mycket DDM alls, även om vi här på forumet försöker sprida det så gott det går. Några turneringar förekommer knappt. Av oss som spelar här på forumet bor några få i Linköping, någon i Uppsala och resten i Stockholm, ungefär. Hur det är med övriga Sverige är svårt att ha någon vidare koll på.

/Dimfrost

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
...vilket jag tycker är konstigt och synd eftersom jag har fått uppfattningen om att DDM säljer väldigt bra här i sverige.

- Vulf

Dimfrost

Special Circumstances
Säljer det verkligen bra? Jag trodde inte det sålde alls, eftersom inga affärer verkar föra det. Inte Tradition/EBgames, liksom, och inte många av de större nätbutikerna. Jag vet inte om något annat ställe än SF-bokhandeln och så Seriebörsen i Linköping där jag handlar nu. Om jag hade köpt några större mängder hade det blivit från USA, för det är ju så pass mycket billigare, och det är ju svårt att uppskatta hur många som gör likadant. Men i övrigt undrar jag var det är som DDM säljer så bra.

/Dimfrost

G

Guest

Guest
Det beror främst på att nästan alla som spelar D&D rollspelet har figurer till striderna.

Eller samlar på dem.

Troberg

Sinister eater
...vilket jag tycker är konstigt och synd eftersom jag har fått uppfattningen om att DDM säljer väldigt bra här i sverige.
Hur mycket köpte ni egentligen för att maxa ut era teams inför DanCon?!?!?

Vitulv

Nästan alla? [ANT]

Nästan alla? Jag känner inte en enda som spelar D&D med figurer. Vad grundar du ditt antagande på?

Vitulv

Säljer det verkligen bra?
Tja, killarna på SF-bokhandeln påstår det. Egentligen har jag ingen aning så jag litar på dem.

- Vulf

Oldtimer

Slava Ukraini!
Re: Nästan alla? [ANT]

Jag känner inte en enda som spelar D&D med figurer.
Du känner väl mig lite ändå? Du fick ju i alla fall ha ihjäl mig i Dungeon of Doom... :gremtongue:

/Mikael - gillar figurer i D&D

Dimfrost

Special Circumstances

Jag har för mig att en mindre undersökning på rpg.net visade att runt hälften av D&D-spelarna använde sig av figurer.

/Dimfrost

Vitulv

Ok, då känner jag en! :gremsmile:

Vitulv

Fast nu var det väl Sverige vi snackade om? Jag har fått intrycket att figurer är vanligare i staterna än här. Bara en hunch jag har fått.

- Vulf

G

Guest

Guest
Jo, det säljer bra.

Dels spelar dem flesta D&D med figurer, och sen har du alla samlare också som inte ens spelar D&D, men kanske gillar fantasy.

Wizards figurer är ju den mest kompletta samlingen som finns ute nu med fanatsy motiv.

Pom

Swashbuckler

Figurer har jag använt sedan länge. Men det är först på sistone jag har börjat skaffa D&D Minis - och då uteslutande för att använda dem som figurer i rollspel.

Vitulv

Har inte du redan skrivit det här inlägget?

- Vulf