Jag konsumerar väl ganska begränsat med nordisk media överhuvudtaget, tyvärr. Visst, jag kollade på en del avsnitt av norska Kongen befaller när saknaden efter nya avsnitt av Bäst i Test var stor. Jag har sett första säsongen av Netflix-serien Ragnarök, och såg den där usla norska varulvsfilmen också. Lyssnar på en del musik, framför allt folkmusiksinspirerat, så som Wardruna. Enstaka poplåtar av Rasmus Seebach och så har ju också hamnat på mina spotifylistor.
Men läser på norska och danska är det sällan jag gör. Senaste gången var nog typ 10 år sen. Britt-Marie Näsströms avhandling om Freja är lättast att hitta översatt till norska.
Överlag är norska mig ganska kärt, hade en norsk pojkvän när jag var tonåring. Danska är svårare, men jag kan förstå det skrivet.
Men läser på norska och danska är det sällan jag gör. Senaste gången var nog typ 10 år sen. Britt-Marie Näsströms avhandling om Freja är lättast att hitta översatt till norska.
Överlag är norska mig ganska kärt, hade en norsk pojkvän när jag var tonåring. Danska är svårare, men jag kan förstå det skrivet.